גוי קדוש

חה"כ הרב אמסלם: "לא ניתן להחזיר גר להיות גוי"

במעמד שרים וח"כים, באירוע מתוקשר היטב, הגיש היום חה"כ הרב אמסלם את ספרו ההלכתי החדש ´זרע ישראל´ ליו"ר הכנסת רובי ריבלין. פסיקותיו של הרב אמסלם, על פיהן "ניתן להקל בגיורו של גוי מזרע ישראל, כמו בן לאב יהודי", וכן כי "לא ניתן להכריז על מי שעבר גיור כי הינו עדיין גוי", כבר מעוררות סערה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
אמסלם (פלאש 90)

"ניתן להקל בגיורם של גויים מזרע ישראל", זוהי המסקנה המרכזית בספרו החדש של חה"כ הרב חיים אמסלם מש"ס, ספר שהוענק היום באיורע מתוקשר היטב, לידי יו"ר הכנסת רובי ריבלין.

עיקר הסערה סביב הספר, הינה עקב קביעתו של הרב אמסלם, כי ניתן על פי ההלכה להקל בגיורם של גוים שהינם גויים לחלוטין על פי ההלכה, אך הינן "מזרע ישראל, כלומר קרובי משפחה של יהודים, כגון בן לאב יהודי ולאם גויה.

מסקנה מקלה שכזו, הינה בעלת משמעותרבה מאוד עבור חלק נכבד מהעולים מרוסיה, כאלו שאינם יהודים, אך קורבי משפחה של יהודים, כאלו שניתן להגדירם "זרע ישראל", ובהתאם לכך לגיירם תוך כדי הקלה בדרישות רבות. המדובר - על פי חלק מהנתונים, בכ-300,000 גוים כאלו.

טענה נוספת אותה השמיע היום הרב אמסלם, הינה הקביעה כי "לא ניתן להשיב גרים להיות גויים. היהדות היא חד סטרית, נכנסים אליה ולא יוצאים". הסביר חה"כ אמסלם.

קביעה זו של הרב אמסלם מתייחסת כמובן לפסיקותיהם של דיינים שביטלו גיורים וקבעו כי הגירות אינה חלה על מתגיירים שלא קבלו על עצמם שמירת תורה ומצוות, וכי הם נותרו גוים לכל דבר.

בנימוקיו הסביר חה"כ אמסלם, כי מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה עוד את המשך הקיפאון בעניין הגיור". לדבריו, "המשך המצב הנוכחי יאלץ בסופו של דבר חקיקת חוקים שעלולים לקרוע את עם ישראל לשניים כמו נישואין אזרחיים וחוקים אחרים".

גם מהבחינה ההלכתית ישנה לדבריו בעייה בביטולי הגרות למפרע, לאחר שנים בהם האדם הוחזק כגר, "עלולות להיות השלכות חמורות ביותר בענייני אישות וממזרות" הזהיר הרב אמסלם.

בסיום האירוע הקריא ח"כ הרב אמסלם שני שירים מתוך הספרים 'עפעפי שחר' של הרב ש. טייב והספר מים חיים של הרב משאש, המתארים את הקשיים בהוצאת ספר לאור ואת החשש מפני ביקורת שטחית ולא עניינית, על יצירה שהושקעו בה זמן וכוחות רבים.

לספרו של הרב אמסלם הסכמות רבות, כמו למשל של הגר"מ מאזוז שליט"א, אולם במפתיע לא ניתן למצוא ביניהן, דווקא את הסכמתו של מרן הגר"ע יוסף, שהרב אמסלם משמש בכנסת מטעמו.

ולתגובות: יו"ר הכנסת ריבלין בירך את המחבר על העבודה הרבה שעשה, ועל אומץ ליבו. גם חה"כ אופיר פינס שנכח באירוע שיבח את המחבר, ואמר כי כיהודי ציוני וחילוני, ההיכרות עם הרב אמסלם והמעקב אחרי פעילותו הציבורית בכנסת, החזירו לו את האמון ברבנים האורתודוכסיים ובמוסד הרבנות בישראל.

מנגד, רבים בציבור החרדי גינו היום את יציאתו של הרב אמסלם כנגד הפסיקות של גדולי ישראל כיום.

את ההמשך, נוכל מחר מן הסתם לקרוא ביתד נאמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר