מלחמה בצפון, גרסת ברסלב

חצו גבולות: חוליגנים הרסו את רכבו של רב הקהילה

אחרי שנה שלמה של עלילות שווא, תלונות סרק במשטרה ועלילות דם בתקשורת, מצד כנופייה מופקרת ואלימה - כנגד מוסדות ברסלב בצפת, ממשיכה אותה כנופיית חוליגניים להשתולל. הלילה הם הגיעו לשיא, כשחדרו לחניון המשמש את תושבי קרית ברסלב, פגעו והשחיתו רכבים רבים, ביניהם את של רב הקהילה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

כבר שנה שלמה עוברת קהילת ברסלב בצפת מסכת מחרידה של התעללות, אלא שבהוראתו רבם - הגה"צ רבי אלעזר קעניג, הם נותרים בשתיקתם ומבליגים.

היום הגיעה ההתעללות לשיא חדש, כאשר בלילה חדרה קבוצת פוחזים, לחניון סגור הנמצא מתחת לקרית ברסלב בעיר העתיקה, הם חתכו את צמיגיהם של כל הרכבים בחניון, חבלו והשחיתו, ולא נצטננה דעתם, עד שחרתו ביטויי גנאי שאין הנייר סובלם, על רכבו של רב הקהילה - הגה"צ ר' אלעזר קעניג שליט"א.

גם על רכבו של יו"ר 'איחוד הצלה' באזור הצפון כולו, לא חסו הפורעים. הם חתכו, השחיתו וקרעו את צמיגיו, עד שהוציאו את רכב הכונן - המשמש להצלת חיים, מכלל שימוש.

על פי כל ההערכות, המדובר בבניהם של מנהיגי אותה כנופייה הנלחמת בקהילה וברבה האהוב, מזה כשנה ויותר. כאשר הפעם הגיעו הפורעים לשיא חדש, לאחר שבמשך השנה כולה ירדו לחייהם של בני הקהילה.

תחילת הסכסוך לפני כשנה. אז החליטה קהילת ברסלב להרחיק מספר מבני הקהילה, מקריית ברסלב. המדובר בקבוצה של כעשרה אנשים, רובם חוזרים בתשובה שנתפסו בקלקלתם, ובקהילה החליטו, לאחר אזהרות חוזרות ונשנות, כי אין להם עוד מקום בקריה.

כך למשל, נתפס אחד מראשי אותה קבוצה, כשהוא מנסה לשווק סמים לנערי הקריה - במסווה של "ויטמינים". חברו נתפס כשהוא שולח ידיים (וד"ל), בכיר אחר בקבוצה הורחק כשנתפס פעם אחר פעם "מתצפת על המקווה" - למרות שהוזהר. וחבר נוסף הורחק לאור בקשת אשתו, לאחר שהיכה אותה שוב ושוב.

כך או כך, נתקבצו יחדיו כל "מורחקי הקהילה", ופתחו להם במסע נקם מטורף. במסגרתו כל האמצעים מותרים, אין דין ואין דיין.

מדי שבוע כמעט ניגשת החבורה לגוף כלשהוא ומתלוננת על מע"מ או אלימות הקיימים כביכול בתלמוד התורה של הקהילה.

לאחר עשרות תלונות סרק במשטרה - כמעט בכל תחנות המשטרה בצפון, ומשהעלו חרס בידם, החלה הכנופייה במסע השמצה תקשורתי.

בשנה האחרונה קבלו כמעט כל כלי התקשורת במדינה, פניות כאלו ואחרות מצד אותם קבוצה, לפרסם את "המעשים החמורים" שאירעו כביכול בתלמוד תורה. רובן של אמצעי התקשורת לא פירסמו זאת כלל, לאחר שנוכחו בטיבן הדל של "הראיות".

גם משרדי הממשלה השונים, ובעיקר משרד החינוך, קבלו אינסוף תלונות על הנעשה כביכול בתלמוד תורה, כאשר ההשמצות מכוונות היישר כנגד רב הקהילה, שכביכול יודע על מעשים שכאלו ומעלים עיניו מהם.

אלא שבדיקה מדוקדקת של משרד החינוך את התלמוד תורה, העלתה ממצאים הפוכים לחלוטין, כאשר התלמוד תורה של הקהילה הוכיח שוב את ההצדקה למעמדו כת"ת המוביל באזור הצפון.

גם כשמסע העלילות לא הועיל, עדיין לא נרגעה אותה קבוצת פוחזים. כך למשל, בזמן שמחת בית השואבה, עמדו בניהם של אותם ראשי הכנופייה, וניפצו באמצעות אבנים ענקיות, חלונות בבית המדרש הגדול של ברסלב בעיר העתיקה.

ולמרות כל הדברים הללו, ולמרות מסע ההתעללות המחריד, חסידי ברסלב מסרבים להשיב מלחמה. הסיבה: הם נאמנים לציווי רבם הרה"צ ר' אלעזר קעניג, שביקשם להבליג בכל כוחם, ולהמשיך בעיסוקם בעבודת השם ללא שום התייחסות להתנכלויות. "זהו הניסיון שלנו, עלינו לעמוד בו" חזר שוב ושוב הרב קעניג.

אלא היום, בעקבות עליית הרף של אותה כנופייה, והנזק הכבד לרכוש, הוזעקה המשטרה למקום. במשך שעות ארוכות עמלו החוקרים בראשות מפקד משטרת צפת רב פקד רן אופיר, על הממצאים בזירה, ובקהילה מקווים, כי המשטרה תצליח בקרוב לשים את ידיה על הפורעים, מה שיביא אולי סוף סוף, את קץ מסע ההתנכלות.

הפה המלוכלך של המתנכלים, חרוט על רכבו של הגה"צ ר' אלעזר קעניג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר