סמכות רוחנית חדשה?

החינוך העצמאי: "בנו של הגר"ע יוסף מקובל עלינו"

מחר ידון בג"ץ בתביעת יואב ללום כנגד החינוך העצמאי על אי קיום הפסק ו"ביזיון בית המשפט" בפרשת ההפרדה בבית הספר בעמנואל. בתווך, הגיעה היום הצעת פשרה מפתיעה: הגאון רבי יעקב יוסף יהיה הבורר בפרשה. החינוך העצמאי מעוניין, הגר"י יוסף מסרב (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב יעקב יוסף (כיכר השבת)

מחר ידון בית המשפט העליון בתביעת יואב ללום כנגד החינוך העצמאי על "ביזיון בית המשפט", בשל אי קיום הפסק המחייב לבטל את ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל. אלא שכעת - רגע לפני הדיון, מנסים המשיבים את כוחם בגיבוש הצעת פשרה מקורית.

כזכור, עתר יואב ללום לבית המשפט בשמם של הורים ספרדים בבית הספר לבנות בעמנואל, וזאת לאחר הפרדה שנעשתה בין בנות בבית הספר.

לטענת ללום, המדובר בהפרדה על רקע גזעני - בשל היותם של חלק מהתלמידות ספרדיות. מנגד טוענת ההנהלה, כי ההפרדה הינה על רקע מגמות לימוד שונות.

כך או כך, בית המשפט קיבל את תביעת ללום, והורה לחינוך העצמאי לשלב את הבנות, תוך שהוא מטיל על המשיבים "הוצאות משפט" כבדות בסף עשרות אלפי שקלים.

בתווך - מאז הוגשה העתירה, הספיקה כבר רשת 'מעיין החינוך התורני' להקים בעמנואל בית ספר ספרדי לבנות, אליו עברו רוב הבנות בעיר, אלא שמיעוטן עדיין נותר בבית הספר הקיים, כאשר ההפרדה עומדת בעינה.

בעקבות זאת, עתר יואב ללום שוב לבית המשפט, הפעם בדרישה כי אי קיום הפסק מהווה "ביזיון בית המשפט", עבירה שעונשה יכול להיות חמור.

לפני כמה שבועות, התכנסה ישיבה מיוחדת בנושא, בה הצהיר השר לענייני דתות יעקב מרגי כי "האפלייה בעמנואל אינה קיימת", וזאת בעקבות הקמתו של בית ספר ספרדי בעיר, מה שפותר את הבעיה לדבריהם, עבור כל הציבור. בהצהרה זו תמך גם עזרא גרשי, ראש עיריית עמנואל מטעמה של ש"ס.

אלא שללום - שתקף קשות את ש"ס בשל הצהרה זו, נותר בעתירתו, ולהנהלת בית הספר לא נותרה כל ברירה. תחת איומו של הדיון הקרב בבג"ץ, הם איחדו את כלל המגמות והתלמידות.

האיחוד הכפוי גרם להורי התלמידות האשכנזיות להפסיק את שליחת הבנות לבית הספר, ולמשרד החינוך לשלוח בעקבות ההורים את קציני הביקור הסדיר (קב"ס), וזאת בדרישה כי ישיבו את בנותיהן אל ספסל הלימודים, ולא, יטופלו בחומרה - עד לכדי כתב אישום.

מחר, צפוי בג"ץ לדון בעתירה עצמה. הלחץ לקראת הדיון עושה את שלו, והיום שיגרו הורי התלמידות האשכנזיות בבית הספר הצעה מפתיעה: אנו מוכנים לקבל עלינו את בוררותו של הגאון הרב יעקב יוסף - בנו של הגר"ע יוסף שליט"א. מה שיפסוק - מקובל עלינו.

שמו של הרב יעקב יוסף לא עלה סתם כך. הסיבה לכך הינה עובדת היותו של הרב יעקב יוסף - רבו של העותר - יואב ללום. להצעה שכזו - סברו המשיביפ במוחם היצירתי, לא יוכל יואב ללום לסרב. להצעת הפשרה הזו הסכים גם החינוך העצמאי בכתב התשובה ששיגר לבית המשפט

אלא שהסירוב מגיע ממקום אחר: ל'כיכר השבת' נודע, כי הרב יעקב יוסף דוחה את ההצעה להיות בורר. הסיבה: לדעתו אין המדובר בבעיהי נקודתית - אלא בבעיה ארצית. משכך צריך הפיתרון לדעתו להיעשות בכל הארץ ולא רק בעמנואל.

אם יסכים החינוך העצמאי לקבל את פסיקתו של הרב יעקב יוסך בכל הארץ, יסכים הרב יוסף להיות בורר גם בעמנואל.

נכון לעכשיו - לא נראה שבחינוך העצמאי לתת את הסמכות בידיו של הגר"י יוסף בכל הארץ. הגר"י מצידו יסרב להיות הבורר בעמנואל.

ומעבר לכך, ישנו מכשול נוסף: משרד החנוך - המהווה גם הוא צד לעתירה, הודיע לבג"ץ כי הוא מתנגד לפיתרון בעיה מסוג זה בבוררות.

כך או כך, מחר הדיון בבג"ץ, ואם לא יהיה שינוי במהלך הלילה, איש לא יודע לנבא את תוצאות הדיון מחר בבג"ץ.

"מקבלים עלינו הבוררות". מתוך תשובת החינוך העצמאי לעתירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר