"חשש משמעותי ממעשה שבת"

הדאגה החדשה של העסקנים: אסור לשתות מי ברז בשבת?

האם ישנה בעיה הלכתית בצריכת מי ברז בשבת? כך טוענים בימים האחרונים שורת עסקנים חרדים שפועלים בנושא מול בתי גדולי ישראל. בלב הדיון: חשש מ"מעשה שבת" במתקני ההתפלה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"חשש כבד להמשך שימוש במי ברז בשבתות" - כך מזהירים בימים האחרונים עסקנים חרדים, זאת לדבריהם, עקב חשש של "מעשה שבת" במים המגיעים לברזי השתייה לאחר שעברו תהליך התפלה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחרונה הועלה הנושא בבתיהם של מספר רבנים חשובים בבני ברק ומירושלים, כאשר העסקנים מציגים חשש למעשה שבת במי השתייה והקולחין בבית הפרטיים בריכוזים החרדים - זאת לאור העובדה כי המדינה מעבירה למכוני השאיבה ובריכות המים מים מותפלים.

החשש החדש נובע מכך שבמידה וקיימת תקלה באחד ממתקני ההתפלה, עובדי החברה פועלים לתקנה בעיצומה של השבת, דבר המייצר לדברי העסקנים "בעיה חמורה של מעשה שבת במי השתייה והקולחין", כאשר לדבריהם "בשל כך מים אלו נאסרים לשימוש בשבת קודש".

גורם הבקיא בנושא טען בשיחה ל"כיכר השבת" כי הבעיה קיימת בריכוזי הערים החרדיות בית שמש, ירושלים, מודיעין עילית, ביתר עלית, רחובות, אלעד ובני ברק. לדבריו, לאחר התייעצות עם רבנים בנושא, הוחלט לפנות ללשכתו של ח"כ אורי מקלב ולבדוק כיצד ניתן לפתור את הבעיה.

אורי מקלב. טוען שהנושא בטיפול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בלשכתו של ח"כ מקלב מסרו כי הם "מצרים על פרסום הידיעה היות ובנושאים אלו הברכה שרויה בדבר הסמוי מין העין". עם זאת, הם טענו כי "הנושא בטיפול ויתכן כי עד לשבת הקרובה ימצא פתרון לבעיה".

יצויין כי לפני כשבוע, בדיון מיוחד בנושא משבר המים, אמר שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ כי מדינת ישראל מתפילה היום כשמונים אחוזים ממי השתיה המיועדים לשימושים פרטיים ברחבי הארץ, דבר שמשליך ישירות על המשך השימוש במים אלו בשבת קודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר