ז´ אדר אצל יהושע בן נון בכיף אל חארס

עד שימצא של משה רבינו, מסתפקים בתחליפים. אחד מהם הוא קברו של יהושע בן נון בכפר ´כיף אל חארס´, לשם יעלו המונים ביום ראשון (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ציון יהושע בן נון בכפר ´כיף אל חארס´ (צילום: מיכאל יעקובסון)

לראשונה אחרי תקופה ארוכה יעלו המונים ביום ראשון בלילה ז' באדר לפקוד את ציוניהם הקדושים של יהושע בן נון וכלב בן יפונה הטמונים בכפר כיף אל חארס הסמוך לישוב אריאל שבשומרון,

העליה שנעשית בתיאום מלא עם החטיבה המרחבית אפרים נערכת לרגל יום פטירתו של הרעיא מהימנא משה רבינו ע"ה אשר מקום קבורתו לא נודע עד היום הזה.

בדרך כלל היתה נערכת העליה בליל ז' באדר, אולם זו תתקיים השנה ביום ראשון ולא במוצ"ש, כדי למנוע חילול שבת ע"י כוחות הביטחון בהכנות הגדולות לאירוע .

כזכור לפני כחודשיים בליל צום עשרה בטבת היתה אמורה להתקיים כניסה גדולה למקום אך שעות ספורות לפני האירוע הודיעו גורמים בצה"ל למארגני העליה שהכניסה מבוטלת ותידחה לתאריך אחר עקב התראות רבות מצד גורמי טרור לפיגועי נקמה בעקבות שצה"ל חיסל בשכם באותו יום את רוצחי הק' מאיר חי הי"ד, וכאמור כעת נערכים בצה"ל לקיים את הכניסה המתוכננת.

הכניסה לכפר תתאפשר אך ורק דרך צומת אריאל משם יכנסו המתפללים באוטובוסים ממוגני ירי ללא תשלום עד למרכז הכפר וכן ביציאה מהמקום חזרה לצומת. כוחות צה"ל יאבטחו את צירי הגישה לאורך מספר שעות מצומצם ומוגבל החל משעת חצות ועד לשעה 2 לפנות בוקר,

העליה מאורגנת ע"י אגודת יסוד עולם של חסידי ברסלב בירושלים אשר מארגנים את העליות לקברי הצדיקים בשומרון ופועלים מול שלטונות צה"ל לאשר כניסות לקברים שנמצאים בשטחי כפרים פלסטיניים בשומרון.

הרב חיים רייכר יו"ר הארגון, אומר שבנסיעה של שעה בלבד מב"ב וירושלים ניתן להגיע לקברו של יהושע בן נון וזאת תחת אבטחת כוחות הבטחון ואכן אנו מצפים שהציבור ינצל את ההזדמנות ויבוא בהמוניו, הדבר חשוב גם כדי להוכיח לשלטונות צה"ל את חשיבות הדבר. הארגון דואג לכיבוד קל במקום לרווחת המתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר