אין גבול

בושה: עסקן חרדי הורס את הישיבה של ´רבי יקותיאל´

התנכלות פוליטית? ישיבת ´עטרת מאיר´ שבנשיאות רבי יקותיאל אבוחצירא, קיבלה צו הריסה, למרות הבטחת רה"ע אשדוד על נכונותו להגיע להסדר. על החתום: המ"מ החרדי עמרם כנפו שמסוכסך עם חצרו של רבי יקותיאל. וגם: האם כנפו ניסה לזייף חתימה ולהסתתר תחת שמו של ראש-העיר? המשטרה חוקרת (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

אין גבול לחוצפה. ממלא מקום ראש עיר חרדי מתנכל ישיבה ושולח לה צו הריסה, הכל עקב יריבות פוליטית. כך לפחות טוענים השבוע בעיר אשדוד.

מי שחתום על השערוריה הזו, הינו לא אחר מממלא מקום ראש העיר מטעם ש"ס עמרם כנפו, זה שלכאורה גם ניסה להסוות את חתימתו על צו ההריסה.

הצו המדובר, נשלח בסוף השבוע שעבר לישיבת 'עטרת מאיר' שבנשיאותו של רבי יקותיאל אבוחצירא, זה המתנגד נחרצות לעמרם כנפו. המדובר בישיבה הנחשבת ל'ישיבה לצעירים' הספרדית המובילה בעיר.

כנפו, מחזיק בתפקיד הבכיר של מ"מ רה"ע מטעמה של ש"ס, זאת למרות היותו רק כמספר 2 ברשימה הש"סית המקומית. אלא ששכרון הכח גרם לו ככל הנראה בתקופה האחרונה לחיכוכים רבים עם נציגי הציבור, והוא נמצא כיום במאבק פנימי קשה סביב שאלת התאמתו לייצג את הציבור הספרדי בעיר.

מבין ארבעת המנדטים בסיעת ש"ס המקומית, מסוכסכים שלושת הנציגים האחרים עם כנפו, ואף הודיעו על התפלגות הסיעה ממנו. אלא שהמצב הטעון הזה אינו גורם לכנפו לערוך חשבון נפש ולנסות להתפייס ולרצות את מבקריו. תחת זה הוא פתח נגדם במסע התנכלויות מכוער, ובפרט ככנגד חצרו של רבי יקותיאל אבוחצירא, שיו"ר הסיעה עו"ד בני חדד הינו נציגו.

בשבוע שעבר הופתעו בישיבת 'עטרת מאיר' שבנשיאותו של רבי יקותיאל אבוחצירא, לקבל צו הריסה למתקנים בחצר הישיבה.

השם לסרי. החתימה? כנפו...

המדובר בחצר קטנה הצמודה לבניין הישיבה, והישיבה מבקשת להרחיב את הישיבה אליה, למרות שהמקום יועד בתחילה לגינה ציבורית קטנה. הרקע לכך הינו מאחר ומדובר בשטח קטן יחסית לגינה, ובנוסף ישנו בסמוך שטח חלופי גדול יותר, ביקשו נציגי הישיבה מראש העיר לסייע לישיבה בקבלת המקום הנחוץ להם מאוד, וזה לטענתם הבטיח להם, כי לא יבצע צו הריסה, ותחת זה ינסה לקדם את הפתרון המוצע.

אלא שכאמור, בשבוע שעבר הופתעו פתאום בישיבה לקבל 'צו הריסה' מהעיריה, כאשר על החתום נמצא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי - יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה.

המ"מ חתם בשם ראש העיר?

עיון מדוקדק יותר בצו גילה, כי אמנם שמו של ראש העיר לסרי מתנוסס במקום החתימה, אלא שהחתימה בפועל אינה שלו. החתימה הינה של ממלא מקומו בועדה לתכנון ובנייה, הלא הוא יריבם המר עמרם כנפו.

פנייה בהולה לעירייה בדבר התרמית, הביאה להסרת הלוט מאחורי החותם האמיתי, וכך נאלץ כנפו לשלוח בפעם נוספת צו הריסה לישיבה, הפעם - לא יכל יותר להסתתר מאחורי ראש העיר, ונאלץ לחתום את שמו האמיתי.

אלא שבישיבה לא מתכוונים לוותר. עוה"ד שרון גלילי המייצג את הישיבה, הגיש תלונה במשטרה כנגד כנפו בגין הזיוף החמור. התלונה הועברה לחקירה ביחידת ההונאה בבאר שבע.

,,השם כנפו נחשף, לאחר גילוי הזיוף

בעקבות חשיפת הפרשה, זועמים רבני העיר על כנפו וקרואים לו להתפטר מתפקידו. "אם הוא מסוגל להתנכל לישיבה בגלל יריבות פוליטית, הוא אינו ראוי להיות איש ציבור חרדי" אומרים היום גורמים בכירים בעיר אשדוד.

התנהגותו של כנפו אגב, אינה רק מושא לביקורת בציבור החרדי. בשבועות האחרונים פרסם נגדו העיתון המקומי האשדודי, סדרת כתבות המבקרות באופן חמור את התנהלותו. "כנפו טורס" כינה העיתון את המ"מ הש"סי, המרבה גם מסתבר לבלות בחו"ל.

"מאין יש לו לבלות בשנה אחת חמש פעמים בחופשות פרטיות בחו"ל, בארה"ב, אנגליה, שוויץ, איטליה, וכל זה ממשכורת של סגן ראש עיר..."תוהה העיתון ומכנה של המ"מ לבוש המותגים "יקיר הקבלנים", תוך שהוא רומז במפורש מדוע המ"מ הש"סי אהוד על קבלני העיר...

כך או כך, באם יבוצע צו ההריסה לישיבה, עשוי הדבר להחריף לא רק את משבר שמו הטוב של כנפו, אלא גם את המשבר בינו לבין שאר נציגי הציבור והרבנים בעיר. המשך המצב הנוכחי יביא למשבר עמוק, כזה שגם ההנהגה הארצית של ש"ס לא תוכל לפתור, כאשר הנציגים ידרשו לפטר את כנפו מתפקידו, ולא - יפרשו הם מהקואליציה העירונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר