רבנות אשדוד

חשש: עתירה לבג"ץ תשבש הבחירות באשדוד

אם לא יקרה עד היום שום דבר בלתי צפוי, ואף בג"ץ לא יתערב, ייבחר הערב הרה"ג חיים פינטו לרבה הראשי של אשדוד. כל הפרטים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב חיים פינטו. צילום ארכיון

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי עד היום, הרי שלקראת הערב צפויה הכתרתו של הרה"ג רבי חיים פינטו שליט"א, לרבה של העיר אשדוד.

בקרב העסקנים המקומיים בעיר, טוענים כי כל ההליך נעשה כחוק ובאופן מדוקדק, אולם בכל זאת נשמעים החששות בעיר, כי ברגע האחרון יממש אחד המתנגדים את איומיו, ובאמתלה כלשהיא יעתור לבג"ץ ויעכב את קיום הבחירות מחר.

הרב פינטו, המכהן עד כה כרבה של העיר קרית מלאכי, סירב תחילה לעזוב את צאן עדתו בקרית מלאכי - שם הוא מכהן כרב מזה שני עשורים. גם ראש עיריית קרית מלאכי מוטי מלכא ניסה להיאבק כנגד עזיבתו של הרב פינטו את העיר, ואף נפגש עימו ועם רעייתו מספר רב של פעמים לצורך כך.

אלא שמנגד, הלחצים הרבים שהופעלו על הרב פינטו, ביניהם של בנו - הרב יאשיהו פינטו, יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ופעילים נוספים בעיר אשדוד, עשו את שלהם. בסופו של דבר העביר הרב פינטו את כתובתו לאשדוד וניאות להציג את מועמדותו לתפקיד.

הגוף הבוחר באשדוד, זה שיכריע מחר בשאלת זהותו של רב העיר, מורכב מ-48 נציגים, מהם 24 נציגי ציבור ו-24 נציגי בתי כנסת.

היום תיפתח הקלפי המיוחדת שתוצב באולם מועצת העיר. החל מן השעה 5 אחר הצהרים ועד לשעה 8 יוכלו הנציגים להצביע. בתום 3 השעות יסתיים הליך ההצבעה, כאשר זמן קצר לאחר מכן יסיימו חברי ועדת הבחירות את ספירת הקלפי.

חמישה מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד רבה של העיר. בראשם הרב חיים פינטו, ועוד ארבעה מתמודדים נוספים הנחשבים יחסית ל"אלמוניים".

"כל השאלה היא כעת", אומרים לנו פעילים מרכזיים בעיר, "האם בחירתו של הרב פינטו תיעשה פה אחד, או שמא תיעשה הבחירה 'רק' ברוב עצום".

המועמדים האחרים ששמם הוזכר בהקשר לתפקיד, היינו חה"כ הרב חיים אמסלם, והרב סויסה, לא הגישו כלל את מועמדותם לתפקיד, ומכאן הביטחון הרב של הפעילים בתוצאה המוחלטת.

עם ספירת הקולות וקבלת הכרעת הבוחר, צפויה וועדת הבחירות לגשת לרב הנבחר ולבשר לו על מינויו לרבה של העיר.

הרב חיים פינטו עשוי להמתין להם בישיבה של בנו - הרב יאשיהו פינטו, שם גם ייערך טקס קצר של 'לחיים' לכבוד המאורע.

למחרת הבחירה, ביום רביעי בבוקר, צפוי הרב הנבחר לעלות לירושלים, ולקבל את ברכתו של מרן הגר"ע יוסף.

טקס ההכתרה הרשמי יהיה רק לאחר הפסח, או למען הדיוק בתאריך ג' סיוון - ערב חג השבועות. מקום לאירוע טרם נבחר, אולם טובי עיתונאי אשדוד כבר נשכרו בכדי לכתוב עיתון חגיגי מיוחד לרגל הבחירה.

כך או כך, על בנו של הרב חיים פינטו, כבר לא ניתן ככל הנראה לומר זאת, שהרי הוא ללא כל ספק יכול להיחשב כ"בנו של".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר