"מגמת השילוב" נמשכת

לראשונה: משרד החוץ מחפש "שגרירים ושגרירות - חרדים"

אחרי החרדית שמונתה לשופטת, האם נפתחה הדרך למינוי חרדים כ...שגרירים מטעם מדינת ישראל בבירות העולם? • סגנית שר החוץ חוטובלי בפנייה מעניינת. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפנייה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (באדיבות המצלם )

מדי שנה, החל משנת 1969, מקיימים משרד החוץ ונציבות שירות המדינה את 'קורס הצוערים', שבסופו, לאחר כחמש שנים של הכשרה, נקלטים חלק מהמשתתפים בו כדיפלומטים מן המניין בשירות החוץ של ישראל.

תקנון משרד החוץ קובע כי קליטת עובדים לשירות החוץ תתאפשר אך ורק באמצעות קורס צוערים זה, אך עד כה משום מה לא התקבלו אליו חרדים, ובשל כך במשך עשרות שנים לא מונו שגרירים ושגרירות חרדים.

אך כעת, כפי שנודע ל"כיכר השבת", ביוזמתו של יו"ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר, קיימה סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי דיון מיוחד עם בכירי משרד החוץ, זאת במטרה לקדם שילוב של צעירים וצעירות חרדים גם בשירות החוץ של ישראל, באמצעות קבלת חרדים לקורס הצוערים המדובר.

יצוין, כי המספר הממוצע של המועמדים לקבלה לכל קורס הוא כ-2000 איש, העוברים תהליך בחינה וסינון קפדניים הנמשך כמה חודשים. בסוף התהליך נבחרים רק כ-20 מועמדים מבין האלפיים הללו. אם כי, בשנים האחרונות חלה ירידה דרסטית של כ-50 אחוז במספר הנרשמים לקורס.

שגרירות ישראל בארה"ב. אילוסטרציה (צילום: Krokodyl, wikimedia)

יו"ר המטה החרדי שנפגש בענין עם סגנית השר חוטובלי, הודה לה על הדחיפה הנמרצת שלה לכך שיהיו שגרירים ושגרירות חרדים, והוסיף: "אחרי השילוב של חרדים בצה"ל ובשירות המדינה, אינטרס חיוני של מדינת ישראל שהציבור החרדי, שימנה בעוד עשורים לא רבים שליש מאוכלוסיית המדינה, יהיה שותף מלא גם במאבק הבינלאומי".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מצידה אמרה: "חשוב לי לפתוח את המערך הדיפלומטי לכל המגזרים בישראל. אני גאה להיות הראשונה שמובילה מהלך היסטורי זה". חוטובלי הוסיפה, כי היא מגויסת לכך שיהיה "שגריר חרדי או שגרירה חרדית - בהקדם האפשרי".

לצד פתיחת הקורס לחרדים, ניתן לציין ששכרם של הצוערים נמוך מאוד, יחסית לקשיי התפקיד והצורך להתגורר במקומות שונים בעולם, בחלקם מאתגרים במיוחד עבור יהודי שומר תורה ומצוות. השכר של הצוערים בתחילת דרכם עומד על פי הפרסומים על כ-6000 שקל בלבד, מה שמהווה אף הוא סיבה לכך שמספר הנרשמים לקורס בצניחה מתמדת בשנים האחרונות. אולי גם זו הסיבה שכעת מחפשים במשרד החוץ מועמדים חרדים: למלא את השורות הריקות.

כך או כך, האם אחרי מינוי חרדית כשופטת מן המנין, חווי טוקר, נראה בעתיד הקרוב חרדי או חרדית כשגריר רשמי של מדינת ישראל בעולם? יהיה מעניין לעקוב.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר