האפליה בעמנואל

משרד החינוך הורה לסגור את בית-הספר האשכנזי

התפתחות דרמטית בפרשת בית-הספר לבנות בעמנואל: משרד החינוך הוציא היום צו סגירה לבית הספר שהקימו לפני מספר שבועות הורי התלמידות האשכנזיות - שהתנגדו שבנותיהן ילמדות לצד הספרדיות. אם בית-הספר לא ייסגר, צפוי עימות עם כוחות אכיפת החוק. בפנים: כל הפרטים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

התפתחות בפרשת בית הספר לבנות בעמנואל: משרד החינוך הוציא היום צו סגירה לבית הספר שהקימו הורי התלמידות האשכנזיות, המדובר בבית ספר שהוקם ללא רישיון, ובו למדו התלמידות שפרשו מבית הספר בית יעקב בעיר, לאחר שבג"ץ הורה לבטל את ההפרדה שנעשתה בו בין תלמידות ספרדיות לאשכנזיות בבית הספר בית יעקב.

המדובר בהמשך לעתירות האחרונות לבג"ץ שהגישו הורי התלמידות הספרדיות יחד עם יואב ללום, ובו תבעו את בית הספר, והחינוך העצמאי, על אי קיום פסק הדין של בג"ץ, המורה לבטל את הפרדת הכיתות בין אשכנזיות לספרדיות.

בעקבות אותו דיון, בו דרשו ההורים וללום לחייב את הנתבעים בגין ביזיון בית משפט, מיהרו הורי התלמידות האשכנזיות ופתחו בית ספר נפרד לבנותיהם, אלא שללום לא הרפה, ומשרד החינוך שפרטי בית הספר הפיראטי הובאו לידיעתו, הוציא היום צו סגירה למוסד.

כעת, גם אם ימשיכו ההורים להתמיד בסירובם לקיים את פסק הדין ולהביא את בנותיהם ללימודים הסדירים ביבת הספר הישן ובכיתות משותפות, עלולים הללו למצוא את עצמם בעימות עם המשטרה, שהרי צו הסגירה הועבר גם לידי המשטרה, והיא נתבקשה לדאוג לאכיפתו.

ראשית הפרשה לפני כשלוש שנים, כאשר בית הספר לבנות בעמנואל חולק לשניים באמצעות מחיצות בחצר ותלבושת שונה, בצד אחד למדו תלמידות ספרדיות וצד השני האשכנזיות. הפרשה דלפה אז לתקשורת הכללית והסעירה את המדינה.

עתירה לבג"ץ שהגישו מספר הורים, יחד עם יואב ללום, הביאה בסופם של דיונים ארוכים, להוראה חד משמעית של בית המשפט על ביטול ההפרדה. אלא שלמרות פסק הדין הנוקשה של בג"ץ, עדיין מנסה וועד ההורים (האשכנזי) שלא לקיימו בתחבולות שונות, זאת למרות איומי משרד החינוך בעצירת תקציבים ופגיעה כלכלית במוסד.

יש לציין, כי תוך כדי הדיונים הוקם בעיר בית ספר ספרדי בידי רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס, וראשי ש"ס אף ניסו לעצור את המשך העתירה ולהעביר את כל הבנות לבית הספר של הרשת, אלא שמקצת הורי התלמידות הספרדיות סירבו להצעה, והמשיכו את מאבקם עד הלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר