סערת ברקן

העובדים יישארו, הבד"צ לא יעניק הכשר לקו

לאחר החלטת היקב להותיר את העובדים האתיופים במקומם, בד"צ העדה החרדית לא יעניק את חותמתו לקו הייצור המדובר, אך ימשיך להעניק את הכשרות ליינות אחרים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יקבי ברקן (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

סערת הפליית העובדים האתיופים במפעל יקבי ברקן, גורמת לפגיעה גם במערך הכשרות של היקב שיאבד לפחות באופן זמני ונקודתי את הכשרות.

לדברי אוריה אלקיים מתאגיד השידור 'כאן' שחשף את הפרשה: בקרוב היו אמורות חותמות הכשרות של הבדץ להתנוסס על בקבוקי היין, אך בעקבות הסערה וחזרת העובדים בני העדה האתיופית למחלקות הייצור, הוחלט להקפיא את מתן הכשרות. בעדה החרדית טוענים שזו הייתה בקשה של היקב, אך סביר שגם הם לא אהבו לראות את העובדים חוזרים לתפקידיהם המקוריים, טען אלקיים.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי ההכשר שממילא תוכנן להינתן בהדרגה ימשיך במסלול, אולם באותו קו ייצור הוא יוקפא.
לדברי גורמים בבד"צ העדה החרדית ממילא לוקח שנים על מנת להשתלט על מפעל שכזה ולכסות את כל כמויות היין המיוצרות בו.

"ההכשר ימשיך להתנוסס על חלק מהבקבוקים. לגבי אותו קו ייצור תהיה הקפאה עד שהעניינים יסתדרו. לאנשים לא יהיה חסר יין לקידוש לשבת כיוון שממילא ייקח זמן עד שנכסה את ההכשר לכל הייצור. זהו תהליך שלוקח זמן ובינתיים אפשר במקביל לפתור את כל הבעיות שנוצרו ולכן אין מה להיות מודאגים", אומרים במערך הכשרות של העדה החרדית.

כזכור, הסערה התעוררה לאחר שפורסם כי היקב התבקש על ידי הבד"צ להעביר כמה מהעובדים האתיופים הדתיים שלו מעמדות הייצור של היין לעמדות אחרות במפעל, בשל חשש ליהדותם. לאחר שהתעוררה סערה ציבורית גדולה ואיומים רבים לחרם צרכנים, הודיע היקב כי כל העובדים יישארו במקומם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר