הלו"ז המלא

היום: הגר"ח קנייבסקי 'עולה לרגל' לירושלים

בשעה 17:30 יצא מרן הגר"ח קנייבסקי מבני ברק ויעלה לירושלים, לתפילה בכותל, כשקודם לכן ישתתף בהכנסת ס"ת של תלמידו ובדינר לטובת מוסדות בנו • הלו"ז המלא (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מרן שר התורה בערב סוכות (צילום: דוד זר)

מידי חג נוהג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לעלות אל שריד בית מקדשינו, כמופיע בהלכה לעלות לרגל בשלושת הרגלים. בעבר היה נוהג לבקר גם את חמיו פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל מדין "הקבלת פני רבו ברגל".

לפני כשש שנים, לאחר פטירת מרן הגרי"ש זצ"ל, המשיך מרן לעלות מידי חג לכותל המערבי כשפעמים אף עולה בימי השילום תוך שבעה ימים לחג השבועות.

המכנה המשותף לביקוריו בירושלים הוא הנוהג להיכנס לשכונת גבעת שאול, לבית תלמידו ומקורבו הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, שמוסדותיו "תפארת ישראל" קרויים על שם אביו מרן הקהילות יעקב זצוק"ל ומרן שר התורה עומד בנשיאותם.

כמו כן נוהג הגר"ח לבקר את שני מחזיקי עולם התורה, הנגידים רובי שרון ויוסי שטרן, בשכונת רחביה בירושלים.

בעבר ביקר הגר"ח גם אצל מגיה ספריו, הרב גרליץ בשכונת גוש שמונים. בסוכות אשתקד ביקר כזכור בבית הרב ישעיהו הבר, שהיה נתון אז במעצר בית, ומרן חיזקו וברכו בחום.

בחג הפסח האחרון התקיים בשכונת רמות בירושלים מעמד "הקבלת פני רבו" כאשר התאספו תושבי השכונה והסביבה והקבילו את פניו של שר התורה.

במוצאי חג השבועות האחרון התקיים ביקור חיזוק בשכונת קריית יובל, שסבלה מרדיפה חילונית, לאחר מכן אף התקיים ביקור בישיבתו של תלמידו הגרי"מ דרוק בשכונת גבעת שאול, כששם הוכרז על הנחת אבן הפינה לשלושה בתי מדרש בקריית הישיבה מודיעין עילית לע"נ רעייתו הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה.

הערב (רביעי) אמנם לא צפוי מעמד של "הקבלת פני רבו" רשמי, אך לפי הפרסומים והכרזות ברחובות ירושלים, נקראים כלל תושבי העיר לחגוג את תהלוכת ספר התורה, שתצא מבית תלמידו הגרי"מ דרוק ברחוב גבעת שאול 27 אל עבר היכל הישיבה ברחוב ריינס 16, כשאת ספר התורה צפוי לשאת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בתום כתיבת האותיות.

מחמת העומס הצפוי, הכניסה לבית הרב דרוק צפויה להיחסם על ידי מאבטחים שיאשרו את כניסת הרבנים והמקורבים בלבד, ומסכי הענק יקרינו את המעמד אל עבר הקהל לרחובה של עיר.

הגר"ח צפוי לצאת מביתו בבני ברק בשעה 17:30 אחרי הצהריים. כשבתחנה הראשונה צפוי להגיע לביקור השנתי בבית הגרי"מ דרוק, שם לאחר שתיית לחיים וכתיבת אותיות, יוציא הגר"ח את ספר התורה לרחובה של עיר.

התהלוכה תצא אל עבר ביהמ"ד בשכונה, כשמשם ימשיך הגר"ח לדינר שיערך בסוכת הנגיד רובי שרון לטובת מוסדותיו של בנו הגאון רבי שלמה קניבסקי, לאחר שנכנס לחובות עצומים של כמעט 30 מיליון שקל.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שעומד מאחורי מגבית החרום ודואג לכך שנגידים מחו"ל ישתתפו בדינר הוא הנגיד רפי הרצגר מפלטבוש, שאף זימן נגידים נוספים על מנת שייתרמו בנוכחות הגר"ח ויקבלו את ברכתו. הצפי הוא להגיע לסך של 28 מיליון שקל בדינר זה עבור ישיבת קרית מלך.

לאחר מכן צפוי מרן הגר"ח להגיע ככל הנראה לבית הנגיד יוסי שטרן ולתפילת מעריב בכותל המערבי, כששם יגש השנה לפני העמוד הגבאי הרב משה סמוטני.

אם ישאר זמן ויעלה בכוחו, יגיע שר התורה לאירוע שיתקיים בישיבת קמניץ עם הנגיד שלמה יהודה רכניץ.

בסביבות השעה 22:00 צפוי מרן לשוב אל ביתו בבני ברק. כזכור, לצורך מסעות אלו, נרכש רכב מיוחד וגדול שעונה על צרכיו של הגר"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר