המהפך בבית שמש

הגרמ"ה הירש הכריע: אם לא ייענו לדרישות - לייצר גוש חוסם

חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה הלל הירש, הכריע כי במידה וראש העיר בית שמש עליזה בלוך לא תענה לדרישות החרדים, הרי שיש להתאחד ל'גוש חוסם' חרדי (חדשות, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עליזה בלוך לאחר הניצחון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

פרסום ראשון: בחירתה המפתיעה של עליזה בלוך לראשות העיר בית שמש, כאשר מועמד החרדים, משה אבוטבול, נחל תבוסה בעקבות פער של מאות קולות, עוררו את השאלות האם החרדים יצורפו לקואליציה ובאיזה מחיר.

אחת השאלות שנידונו האם לייצר גוש חוסם מול בלוך, לאחר שהסיעות החרדיות בעיר - ש"ס ויהדות התורה, גרפו רוב מוחלט במועצה - 12 חברים מתוך 21 חברי מועצה.

בסוף השבוע נכנס הגאון רבי אלימלך קורנפלד, רב קהילת הגר"א ברמת בית שמש וחתנו של חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב הגר"א פלדמן, אל מעונו של חבר המועצת הגאון רבי משה הלל הירש.

בפני הגרמ"ה הירש הונחה התלבטות הרבנים המקומיים, האם להורות לנציגים על יצירת גוש חוסם ובכך לשתק את הקואליציה של ר"ע בית שמש הנכנסת.

לאחר דין ודברים שנמשך שעה ארוכה, הכריע הגרמ"ה הירש כי "יש לעשות הכל שהחרדים יהיו ביחד". עוד הורה הגרמ"ה כי יש לדאוג קודם כל לאידישקייט ולא לג'ובים. וכי במידה ולא ייענו לכל דרישות המפלגות החרדיות, הרי שייצרו גוש חוסם, וישתקו את הקואליציה של בלוך.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי ההחלטה לייצר גוש חוסם, תוביל לשותפות חרדית מלאה בניהול העיר בית שמש לצד הספקת כל צרכי החרדים במלואם.

הערכות בבית שמש כי נציג חסידות חב"ד ברשימת הבית היהודי יצטרף לגוש חרדי חוסם במידה ויהיה כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר