הקרב בירושלים

בכיר ב'פלג' תוקף: "הגיע הזמן 'שדגל' תפסיק לסתום פיות" • האזינו

הרב אברהם בוימל, מבכירי מפלגת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי', תקף את 'דגל התורה' על הניסיון "לסתום פיות", כלשונו, והביע גאווה שמצביעי 'הפלג' תמכו בברקוביץ (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עופר ברקוביץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בראיון נרחב שהעניק הבוקר (ראשון) אחד מבכירי מפלגת 'בני תורה', הרב אברהם בוימל, ל'מנדי ביתאן' ברדיו 'כאן מורשת' הוא התייחס להחלטת גדולי התורה של 'הפלג הירושלמי' לתמוך דווקא בעופר ברקוביץ, ולא במועמד של דגל התורה וש"ס - משה ליאון.

בוימל טען, כי רוב גדולי התורה בציבור החרדי דווקא התנגדו למועמדותו של ליאון כראש העיר בירושלים, וחלקם אף הורו במפורש להצביע לברקוביץ. "גדולי התורה כמו הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגאב"ד הגר"צ פרידמן, הגרב"ש דויטש, והאדמו"ר מגור שנתן הוראה מפורשת לחסידיו להציע לברקוביץ, כך שאין מקום לשאלה מדוע ניתנה התמיכה לברקוביץ", כך לדברי בוימל.

בוימל תקף את התבטאויות הח"כים מ'דגל', שהתפארו במה שנחשב אצלם להישג, שמרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הצליח להשפיע על חלק מהציבור החסידי וגרם להם להצביע לליאון. לטענת בוימל, "הגיע הזמן שדגל התורה תפסיק עם המגמה המתמשכת שלה לחסום ולסתום פיות לכל רב אחר בישראל מלבד את אלו המזוהים עימה".

בוימל הוסיף ואמר כי "לאף קבוצה ביהדות, אין שום זכות שבעולם לכפות את דעת רבניה על קבוצות אחרות, ולא רק שאין זכות אלא זה דבר שאינו נכון, ולא היה נהוג כך מעולם בעולם התורה והיהדות".

בהמך הראיון, ציטט בוימל מהספדו של הגרמ"צ ברגמן על חמיו מרן הרב שך זצוק"ל, שם סיפר כיצד הורה מרן הרב שך לתלמיד הישיבה דאז, הרב צימרמן, ששימש כחברותא שלו בשנת תשמ"ט. צימרמן שהיה חסיד גור מהבית, שאל את הרב שך כיצד עליו לנהוג, ומרן הרב שך הורה לו להצביע אך ורק כפי הוראת רבותיו מאגודת ישראל, וזאת למרות המאבק שניטש אז על כל קול וקול ממש.

בוימל ציטט את דבריו של ליאון שאמר בראיון בסוף השבוע ברדיו ירושלים ובישראל היום, כי לא יסגור את מתחם התחנה בשבת, ואף יפתח נוספים כאלו - ויחזק ויעצים את מרכזי הבילוי, ואמר כי "מול האמירות של 'דגל התורה' כלפי ליאון, כי כביכול מדובר באיש קדוש שיטהר את ירושלים, אנחנו ב'בני תורה' אמרנו מפורשות כי זה נבילה וזה טריפה, אך הכרעת רבותינו הייתה לבחור לברקוביץ. זאת מול ההתנהלות הטהרנית של דגל התורה שניהלה בעד ליאון קמפיין שיקרי ומזויף".

לסיום אמר בוימל, כי הוא "גאה בכך שציבור בני התורה של הפלג הירושלמי ברובו המוחלט, הלך לקלפי ושם פתק של ברקוביץ כפי הוראת גדולי התורה שמתווים את דרכו, ולא שת ללחצים פסולים ממפלגות אחרות".

"יתירה מכך", אמר בוימל, "על פי נתוני הקלפיות, גדולי התורה של בני תורה הוציאו גם אלפים מאגודת ישראל שקיבלו הוראה שלילית בלבד על הצבעה לליאון, והגיעו לבסוף לקלפי כדי להצביע לברקוביץ".

האזינו לראיון המלא באדיבות 'כאן מורשת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר