בעקבות "טיסת השבת" • צפו

בטקס חריג; ראשי מוסדות הכריזו: 'מפסיקים לנסוע באל על'

החרם על חברת אל על יוצא לדרך? באקט חריג, בנתב"ג, הודיעו כמה ראשי מוסדות מרכזיים בעקבות שערוריית 'טיסת השבת', "חילול שבת זה חיים ומוות", וגזרו את כרטיסי הנוסע שלהם • תיעוד (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של הגרש"ב סורוצקין בנתב"ג (וידאו: אבי רבינא. תמונות חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבק נגד חברת אל על מתעצם: הערב (ראשון) נערך בנתב"ג, בסמוך למשרדי חברת אל על, התקיים אירוע חריג בו נגזרו ונקרעו כרטיסי החבר, 'פלטינום', של ראשי המוסדות והרבנים הטסים בקביעות דרך אל על.

במהלך הטקס, השמיע הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש ישיבות עטרת שלמה, דברים נוקבים נגד חברת אל על , ובשיאו גזר נאמנו אבי רפול את כרטיס החבר של רבו אל מול מצלמות כלי התקשורת.

בדבריו אמר הרב סורוצקין, כי ישנם כבר 180 רבנים וראשי מוסדות שחתמו על העצומה נגד חברת אל על: "אנו מצטרפים לכל הקבוצה הזו, והחלטנו להחזיר את כרטיסי נחבר שלנו ולהביע בכך את הכאב שלנו. יש פה את הרשימה של ה-180, שכוללים קבוצה מכל הגוונים: יהודים, חרדים, ומסורתיים".

"לא באנו במסר של הפגנה ומחאה", הוסיף הרב סורוצקין, "אלא במסר של אהבה ואחדות גם לאחינו, שלצערנו עדיין לא שומרי תורה ומצוות, שנקראים חילונים. אנחנו אחים, ואחינו ובשרנו הם, כולנו בני עם אחד של הקב"ה, אין לנו שום פירוד".

גזירת כרטיסי ה'פלטינום'

לדבריו, "באנו במסר של אהבה ואחדות, להגיד שאנחנו כולנו בני עם אחד, ובאנו להביע כאב על קיטוב שנעשה על ידי אנשים שאנחנו נחשבים מהאנשים הכי נאמנים להם, נוסעים איתם ורוצים בטובתם".

"בשבוע האחרון, מאותה טיסת מקדשי שביעי , זכינו לראות כמעט חצי מהטיסה, גם אנשים בלי כיפות, שנראים לכאורה לא שומרי תורה ומצוות, שהכריזו אנחנו שומרי שבת; אנחנו מקדשי שם שמים ברבים"

ראש ישיבות עטרת שלמה הוסיף: "אותה טיסה הייתה עם כל העוולות לכאורה שנעשו. אולי לא במזיד. נעשו עוולות נוראות לציבור שלנו, כלפי שמיא, שנגרם הרבה חילול שבת, ואנחנו באים להביע בסך הכל כאב. אנחנו אנשים אחים, אוהבים את כל אנשי אל על, אוהבים כל אחד ואחד מעם ישראל בחיבה יתרה".

דבריו של הרב פינזל, מנהל מוסדות 'חכמת שלמה', בטקס החריג

"אנחנו מתחננים לאל על: תכבדו אותנו - כמו שאנחנו מכבדים אתכם", המשיך הרב סורוצקין, והדגיש: "שבוע שלם אנו מבקשים שיכחישו, ושיגידו את האמת הפשוטה: שלא הייתה שום אלימות בטיסה, אלא להיפך - היה כבוד שמים גדול, לראות איזה איפוק... מתי שלא קיבלנו שום נתון אמיתי, התנהגנו למופת, על אף כל הזלזול והדברים הלא מדויקים שנאמרו לנו".

בסיכום דבריו הכריז הרב: "חילול שבת זה חיים ומוות. לצערנו, באנו עם שליחות של 180 איש, שמכריזים: עד שתבוא ההתנצלות הזאת, לצערנו נאלץ להפסיק את נסיעתנו בחברת אל על".

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר הלילה בשעה 12:40 היה אמור להמריא הרב סורוצקין יחד עם מנכ"ל מוסדות עטרת שלמה יהודה סברניק לניו יורק, דרך חברת אל על, אך לפני מספר שעות הוא ביטל את הטיסה ועבר לחברת סוויס אייר.

כזכור, אמש דווח ב'כיכר השבת', כי הוצב אולטימטום לחברת אל על, כי אם עד לשעות הערב - היום - מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לא יתנצל בפני הציבור החרדי על שאנשיו הואשמו לשווא בהתנהגות אלימה, החרדים יחלו להעדיף חברות תעופה אחרות על פני אל על. משלא הגיעה ההתנצלות, מומש האיום, בדמות האירוע החריג הערב בנתב"ג.

מטוס של אל על. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

טיסת השבת, תזכורת: חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על מטוס שאיחר להמריא בערב שבת לפני יותר משבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום יהודה שלזינגר, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כאמור הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

שירי השבת, בתוך המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

בעקבות כל זאת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטו 180 מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה נערכת פגישה עם נציגיה, שמצידה מנסה בימים אלו להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה. כחלק מזה, אף הודיעה אל על כי תקים ועדת בדיקה לכל ההתנהלות באירוע המסעיר.

בהמשך, הודה מנכ"ל 'אל על' בשיחה עם אישיות רבנית שהיה על הטיסה, והבהיר: "לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית" - כך לפי דיווח ב'ישראל היום'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר