בורו פארק

ליל 'ניטל': הרבנים החסידיים בכנס חריג נגד הגיוס בישראל

באופן תקדימי, חתומים על הכנס גם רבנים שאינם מזוהים עם החוגים הקיצוניים • במודעות נכתב: "נסגור את הגמרות, כדי שרבבות בחורים בישראל יוכלו להשאיר אותן פתוחות" (חדשות חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הערב (ראשון) בבורו פארק, יתקיים כנס בעניין חוק הגיוס בישראל. לטובת הכנס פעלו רבנים רבים, גם שאינם מזוהים עם החוגים הקיצוניים, וקהל רב צפוי להשתתף.

הכנס, שיתקיים באולם 'עטרת גולדא' תחת השם "עצרת רבתי - לכונן ולבסס קרן הצלת ישראל", צפוי לבשר על מוסד חדש שיסייע לארגונים הקנאיים בארץ להילחם בגיוס.

קיומו דווקא הערב, המצוין כליל 'ניטל' בקהילות רבות, נועד כדי להימנע מביטול תורה, וגם - כפי שנכתב על המודעות - כאקט סמלי של 'ביטולה זהו קיומה'. על פי אותן מודעות, שנתלו ברחבי בורו פארק, "נסגור את הגמרות, כדי שרבבות בחורי ישיבה בישראל יוכלו להשאיר אותן פתוחות".

באופן חריג וראשוני, על הקריאה להשתתף בכנס חתומים עשרות רבנים, שחלקם הגדול אינם משויכים לחוגים קיצוניים וקנאים או מזוהים איתם.

בין הרבנים החתומים: הגאונים ר' משה וולפסון (מנהיג קהילת 'אמונת ישראל'), ר' יחזקאל ראטה (אב"ד קארלסבורג), האדמו"ר מטשערנוביל-ארה"ב, האדמו"ר מז'מיגרד-ארה"ב, האדמו"ר מוויזניץ-בורו פארק, האדמו"ר מספינקא-בורו פארק ועוד.

כמו כן חתומים על המודעה, רבני קהילות חסידיות פופולריות כגון בויאן, גור, סאטמר (שני הפלגים), באבוב (שני הפלגים) ועוד, שמחזיקות בריכוזים בבורו פארק.

בקריאה נקראים יהודי בורו פארק לתמוך בארגונים שמסייעים לבחורים שמסתבכים עם רשויות הצבא, ופועלים כנגד גיוס תלמידי ישיבות.

קריאת הרבנים להשתתפות מודעות רחוב לקראת הכנס הגדלה
מודעות רחוב לקראת הכנס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר