הלם בישיבה

אלמונים פרצו ל'תפארת ישראל': מגילות ותפילין הושלכו לרצפה

אלמונים פרצו בליל שבת לישיבת תפארת ישראל' בירושלים, נכנסו אל היכל הישיבה, השליכו את המגילות והתפילין על הרצפה • הדמויות נקלטו במצלמות, עם צאת השבת הוגשה תלונה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מבנה הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

בליל שבת אלמונים פרצו לישיבת 'תפארת ישראל' שבראשות הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, שבבניין בית היתומים דיסקין ברח' ריינס בשכונת גבעת שאול בירושלים, וחיללו את ספרי הקודש והתפילין.

בישיבה סיפרו עם צאת השבת כי הפורצים שהגיעו בשעת ליל מאוחרת נכנסו למשרד הישיבה אך לאכזבתם לא מצאו מזומנים וחפצים יקרי ערך, לקחו את מפתחות הישיבה והחלו במסע פריצת הדלתות של מבנה הישיבה.

הפורצים החלו את 'המסע' בחדר אוצר הספרים, אך לאחר שלא מצאו שם פנו לפתוח - באמצעות המפתחות את ארון הקודש - שם גנבו את האצבע של הספר תורה ואת כתר ספר תורה.

לאחר מכן פנו האלמונים לארון 'הנביאים' ולאחר שלא מצאו שם דבר הפילו את ספרי המגילות על ריצפת בית המדרש, כמו כן הפילו תפילין של מתפללי בית המדרש. עם זאת, האלמונים לא נגעו בספרי התורה שהיו מונחים בהיכל אותו פתחו.

בחורי ישיבת אור שמואל הנמצאת אף היא בניין בית היתומים דיסקין קמו לפנות בוקר וראו את מחזה הפריצה, לאחר שיצאו לרחובה של עיר ראו הם שני דמויות הנמלטים ברחוב הסמוך לישיבה.

בעדות זו ובעדויות וראיות נוספות של מצלמות אבטחה בישיבה ובאזור שהותקנו לא מזמן פונים בהנהלת הישבה בשעות אלו להגשת תלונה מסודרת במשטרת ירושלים.

בנוסף לאחר מספר גנבות בשכונה מתכוננים התושבים בשכונת גבעת שאול לקראת כינוס שמטרתו להקים מערכת של 'השומרים' שבנויה מאברכי הקהילה וממתנדבים שמפטרלים בלילות שבת בכל מבני הציבור וברחבי השכונה, כפי שיש במספר שכונות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר