צפו

הגרב"צ מוצפי בראיון נדיר; פורץ בבכי: "תחזרו למקור"

בשיחה נדירה ל"כיכר השבת" מסביר הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מדוע חרג ממנהג ישיבת 'פורת יוסף' והתערב במערכת הבחירות • צפו בשיחה המלאה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מסביר בראיון נדיר ל"כיכר השבת" מדוע חרג ממנהג ישיבת 'פורת יוסף' והתערב במערכת הבחירות האחרונה, לטובת תנועת ש"ס.

בפתח הראיון פרץ הגרב"צ בבכי, והסביר: "אתה מרגש אותי מאוד מאוד. מה שקרה, זה שמרן הסתלק. זו התשובה. אבל מסתתר מאחורי זה עוד דברים. לצערנו היהדות הספרדית צריכה עזרה; בואו לא נרמה את עצמינו, הספרדים אוהבים חום ורב שהוא אבא, רב שהוא חבר, רב שהוא אחר ומקשיב, וזה לא קיים בעדות אחרות".

"בישיבת 'פורת יוסף', בתקופה הקודמת, לא התערבו בבחירות, ראו בזה דבר פסול וראו בזה התחברות עם - חלילה - פוליטיקה ומה שמתלווה לכך. אגיד לך מה השיקולים שלי, אישית, בגילוי לב - הסיבה היא פשוטה: המערכות של הדת בארץ, במדינה, היו כל הזמן בבתי הרבנים ובחוצות. היום זה לא כך. אנחנו רואים שזה במוסדות השלטון, בתי המשפט ועוד. לכן, הזירה השתנתה".

הגאון רבי בן ציון מוצפי בשיחה ל'כיכר השבת'

הרב התייחס לשאלת האברכים הספרדים הלומדים אצל האשכנזים ושוקלים להצביע 'יהדות התורה', ואמר: "לכאורה זה נראה נכון, אבל זו לא האמת. יש פסוק מפורש 'ומבשרך אל תתעלם'. זה שיש בחורים בישיבות אשכנזיות זה דבר מבורך, זה דבר טוב. אבל תמיד צריך לחזור למקור. לכן הם חייבים כן להיזהר, ולדעת את המצע שלהם".

"ש"ס זה הבית שלו", סיפר הגרב"צ על הקשר של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לתנועת ש"ס אותה ייסד: "הוא התבטא לי פעם, ואמר: 'מגיע לו להקב"ה שפתחתי את ש"ס'. היה שם הרב יצחק יוסף גם, כשהיה עוד צעיר, הוא שמע את הדברים האלה. מרן, אין ספק שהוא חי, צדיקים במיתתם נקראים חיים".

באשר לחרדים השוקלים להצביע למפלגות שאינן חרדיות, אמר הפוסק הספרדי: "עכשיו הם מרגישים שהם צודקים, אבל בעוד כמה שנים הם יכו על חטא, הם יתחרטו, הם יידעו שהם באו ממקום טהור, ויש עבר מפואר מאוד, וחבל שהעבר הזה כולו יטושטש וילך לאיבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר