"אין בכך די"

עיריית בני ברק תבקש מהרבנים: הורו לתושבים לשמור על ניקיון החצרות

בעוד בטבריה משמיץ ראש העיר רון קובי כי מיעוט חרדי מטנף את המקום, בני ברק דווקא מוכיחה אכפתיות בענין, בפניית העירייה לרבנים שיוציאו קריאה לתושבים להקפיד על איכות הסביבה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים אבני)

עיריית בני ברק מתכננת לבקש מרבני העיר שיצאו בקריאה פומבית לתושבים לדאוג לשמירתן ולטיפוחן של חצרות הבתים.

"עם כל החשיבות לטיפול ביופיים של הבתים עצמם", מסבירים בעירייה, "אין בכך די; יש צורך לעסוק גם בניקיונן ובפיתוחן של החצרות".

ל'כיכר השבת' נודע, כי מכתב הרבנים המדובר, צפוי ככל הנראה להתפרסם בחוצות רק לאחר חג הפסח.

על מהלך זה, ראשון מסוגו בבני ברק, סוכם בישיבתה הראשונה של הועדה העירונית לאיכות הסביבה, שבראשות חבר המועצה עו"ד משה מורגנשטרן.

בהתאם להנחייתו של ראש העיר אברהם רובינשטיין כינס מנהל המחלקה לאיכות הסביבה מרדכי ויסלובסקי את ישיבת הועדה, במרכז לחינוך סביבתי שבאתר חירייה, מתוך שימת דגש שאיכות הסביבה זה לא רק פסולת, משום שטיפול נכון בפסולת משפר את איכות הסביבה.

מזכיר העירייה ודוברה אברהם טננבוים הדגיש, כי "בניגוד לוועדות עירוניות אחרות, הועדה לאיכות הסביבה הינה ועדת חובה, זאת בשל חשיבותם וחיוניותם של הנושאים בהם היא עוסקת, ותפקידה הוא להתוות מדיניות בנושאי איכות הסביבה, ליזום ולתכנן פעילויות להבטחת ושימוש 'בר קיימא' של הסביבה, עידוד אכיפה סביבתית בתחום העיר, הגשת תכניות בענין ומעקב אחר ביצוען.

החשיבות שנותנים כעת בעיר החרדית לענין ניקיון החצרות, באה יום אחרי פרסום השמצותיו של ראש עיריית טבריה כלפי החרדים בעירו, כביכול חלק מהם מטנפים את העיר, ומתגוררים בה במטרה לחלוב אותה.

הסרטון המשפיל של רון קובי (מתוך הפייסבוק הרשמי)

בהקשר אחר של איכות הסביבה, מדגישים בעיריית בני ברק, כי זיהום האוויר בעיר מגיע בשל כלי רכב של אזרחים שאינם תושבי המקום.

לדברי מנהל המחלקה לאיכות הסביבה, "בבדיקה של ניידת לניטור ברחוב רבי עקיבא, בלב העיר, נמצא שאיכות האוויר תקינה והיא עומדת בתקנים. לעומת זאת, מוצבות שתי ניידות ברחוב ז'בוטינסקי ובציר גהה, בהם עוברים המוני כלי רכב של נהגים שאינם תושבי העיר, ובתוצאות הבדיקות נמצא שם זיהום אוויר".

"התקשורת אינה מטעימה שמדובר בכלי רכב של תושבים שמחוץ לעיר, אלא נוהגת לכתוב על סנסציות של זיהום אוויר בבני ברק, שאינן משקפות את המציאות של תקינות איכות האוויר בעיר, להוציא צירי תנועה בינעירוניים מרכזיים אלו", זעם ויסלובסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר