פתח תקווה

פרידמן: החובה להנחיל את הזיכרון לדור הצעיר - עלינו

ישראל פרידמן, חסיד גור החבר במועצת העיר פתח תקווה, נשא נאום נרגש בטקס יום הזיכרון, במהלכו קרא לנוכחים לשאת תפילה כי יחזק השם את ידי החיילים • צפו בנאום (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ישראל פרידמן, נציג יהדות התורה בעיריית פתח תקווה, נשא נאום נרגש במהלך טקס יום הזיכרון בעיר, וקרא להנחיל את הזיכרון לדור הצעיר.

בדבריו אמר פרידמן, כי "עירית פתח תקוה מנציחה כל העת בגינות, ברחובות באנדרטאות ובמבני בציבור במרחב הציבורי את עשרות מבניה ובנותיה שנפלו חלל על משמרתם במערכות ישראל ובפעולות האיבה, ואת שמות מבצעי הגבורה לאורך השנים, כדי, שהילד המתנדנד בנדנדה בגן מעפילי אגוז או בגינת אלי כהן, ישאל את אמו מי הם היו, והילדה המטיילת במדרחוב ההגנה תשאל את אביה ותבקש לדעת מי הם ומה הם עשו למעננו ומי שמבקר בבית הכנסת על שם חללי אסון המסוקים יקרא וישמע על חייהם ומותם".

עם זאת אמר הנציג החרדי, "אולם החובה להנחיל זאת לדור הצעיר מוטלת היא עלינו, ההורים והמורים".

"יותר משבעים שנה חלפו מאז הכריזה מדינת ישראל על עצמאותה בארץ נחלת אבות ארץ ירושתנו מאברהם יצחק ויעקב, אך כמעט כל שכננו במזרח התיכון מתקשים להשלים ולקבל את ישיבתנו בארץ כעובדה מוגמרת".

"מלחמות קצרות וארוכות לחמו בנו, פיגועים רבים פיגעו וזממו ארגוני המרצחים כלפי חיילים ואזרחים, וצה"ל נדרש פעם אחר פעם לצאת למבצעים ולפעולות תגמול והגנה, לאורך כל שנות ישיבתנו בארץ, ולאורך כל גבולות המדינה, במזרח, בצפון ובדרום, 'סבב' הלחימה האחרון הסתיים אך שלשום, וגבה מחיר כואב של אזרחים יקרים שכל אחד הוא עולם מלא למשפחתו וחבריו".

"מדינת ישראל וצה"ל הינם מוסריים, אינם פוגעים באזרחים ובחפים מפשע, איננו חפצים לסלק את אויבנו מאדמתם – כל רצוננו הוא לחיות בשקט ובביטחה בארצנו המובטחת, ואילו הם, חפצים לעוקרנו מאדמתנו להשמידנו ולכלותינו ואף מחפשים לפגוע ביהודים בחוץ לארץ אך ורק בגלל יהדותם, וכבר אמר דוד המלך: "אני שלום וכי אדבר – המה למלחמה".

"ביום הזה ובכל יום נתפלל לקדוש ברוך הוא ונישא תפילה כי יחזק השם את ידי החיילים וכוחות הביטחון העומדים בים, ביבשה ובאויר על משמר ארצנו ולא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו ואך שלום ושלוה ישרור בינינו. אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר