טור אישי

איווט את המציאות // שלום גורביץ

איווט, אותם אברכים שאתה מגדיר כ"טפילים החיים על חשבון הציבור", מקיימים את עצמם בצמצום מופלג. והנה אתה בא ודורס ברגל גסה כבוד הדדי שנבנה בעמל של דורות (מאמרים)

שלום גורביץ | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בימים האחרונים, נשמעים קולות והדלפות, המגיעים ממקורבים לח"כ איווט ליברמן. "החרדים", כך אומרים אותם מקורבים לליברמן, "אשמים בבחירות החוזרות". "החרדים", מספרים מקורות עלומי שם מחוגו של ליברמן, "הגזימו הפעם. תביעותיהם התקציביות מוגזמות, גישתם לשאלת הגיוס לצבא קיצונית ומופרכת; המקח וממכר שהם מקיימים עם יתר סיעות הקואליציה הפך לתוקפני".

האמנם, איווט? האמנם?

אולי המצביעים שלך אינם מכירים את המציאות ואת הנתונים, אולם אתה יודע גם יודע - שרק ערבים וחרדים מאיישים את האשכולות העניים ביותר במדינת ישראל. קרוב למחצית מן הילדים החרדים - חיים מתחת למה ששירותי הרווחה הישראליים מגדירים כ'קו העוני'.

חבר הכנסת ליברמן, אותם אברכים, שאתה מגדיר כ"טפילים החיים על חשבון הציבור", מקיימים את עצמם ואת משפחותיהם בצמצום מופלג. אתה שגדלת בצל האנטישמיות במולדובה, האם אינך רואה כי דבריך שלך, נגועים באנטישמיות? אנטישמיות כלפי היהודים החרדים בישראל?

האמנם איווט, החרדים הגזימו? האם החרדים הם אלו שגררו מדינה שלמה למערכת בחירות בזבזנית – שהעלות שלה יכולה היתה להאכיל מאות אלפי ילדים רעבים? האם החרדים הם אלו שבחרו להצביע נגד ראש הממשלה, אבל בה בעת בעד נתנו ידם לפיזור הכנסת במקום להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, ולאפשר למדינת שלמה לחזור לשגרה? מי כאן הסחטן ומי כאן הנסחטים?

האם אתה עד כדי כך מנותק מהציבור הישראלי כולו - עד שאתה עיוור לצרכיו? האם אינך יודע כי בזכות עבודת הסיעות החרדיות, נהנים היום כל ילדי ישראל כולם, חרדים וחילונים, יהודים וערבים, מטיפולי שיניים (כמעט) ללא עלות? האם אתה מבין כי עבודתם של חברי הכנסת החרדים היא שמקדמת את מדינת ישראל לעבר המתוקנות שבמדינות?

ומה אתה עושה באותו הזמן? "חרדים משיחיים" קראת לנו אך לפני ימים מספר. אנחנו המשיחיים? או שמא אתה, שכבר שנים מפריח הצהרות לוחמניות כנגד שונאיהם של ישראל מן החמאס, אולם מתברר שלהצהרות הללו אין כל כיסוי.

כל שהן עושות, אם הן עושות בכלל משהו, הן מביאות להתגרות מיותרת באומות שאינה תורמת במאום לביטחון ישראל. כבר מזמן לא היתה המימרא החז"לית, "תיפח רוחם של מחשבי קצין", רלוונטית כמו היום, אדוני איווט ליברמן, המחשב את קיצו של אסמאעיל הניה ראש החמאס.

לציניות שלך כנראה אין גבולות. התאהבת בכזבים שאתה עצמך מפריח.

מאז קום המדינה ועד ימינו אנו, ידע הציבור הכללי במדינת ישראל לחיות לצד הציבור החרדי, והציבור החרדי ידע לחיות לצדו של הציבור הכללי. איזון שברירי ועדין של צורות חיים שונות, שלמדו להתקיים זו לצד זו, למרות השוני, למרות ההבדלים בתפיסת העולם, למרות הקושי לקבל את האחר.

אנחנו החרדים ידענו ללכת עם ממשלות ימין וגם עם ממשלות שמאל. ידענו לכבד את רצון הציבור הכללי כל עוד הוא אינו פוגע בעקרונות המקודשים ביותר ליהדות החרדית. והנה אתה, איווט, בא ודורס ברגל גסה כבוד הדדי שנבנה בעמל של דורות.

הגמרא במסכת יומא אומרת - "מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חינם", האם אתה, חבר הכנסת ליברמן, באמת רוצה להיות זה שיחריב את ירושלים בפעם הזאת, חלילה וחס?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר