"מידע חדש"

תקיפת הילדה החרדית: ימ"ר ש"י תערוך השלמות חקירה

המקרה המזעזע של תקיפת הילדה החרדית חוזר לחקירת ימ"ר ש"י - למרו הגשת כתב האישום נגד הפלסטיני מדיר קדיס, זאת "לאור מידע חדש ועל מנת למצות את בירור החשד" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המקרה המזעזע של תקיפת הילדה החרדית, בת ה-7, ביישוב החרדי בבנימין, שנחשף בעקבות הגשת כתב האישום נגד מוחמד נזמי קדוס פלסטיני מדיר קדיס, ממשיך לעורר סערה ודיון ציבורי נרחב סביב המקרה וכעת חוזר להשלמות חקירה במשטרה.

הערב (שלישי), מודיעים במשטרה ובצה"ל, כי למרות הגשת כתב האישום על-ידי הפרקליטות הצבאית לבית המשפט הצבאי בעופר, לאור מידע חדש שהתקבל לאחר פרסום המקרה ועל מנת למצות את בירור החשד בעניין מעורבים נוספים בעבירה, הוחלט להטיל על היחידה המרכזית במחוז ש"י לערוך השלמות חקירה נוספות.

במשטרה מציינים כי "ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות משותפת שנערכה הערב ביחס לתיק על ידי ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק".

עוד נמסר כי "נוכח רגישות הענין שותפו בהתייעצות גם פרקליט המדינה וגורמים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי ראש אגף החקירות ניצב גדי סיסו החליט להקים צוות מיוחד תחת פיקוחו האישי, כדי לבדוק לעומק את התיק הרגיש. במשטרה עדיין משערים כי הרקע למעשה היה פלילי ולא לאומני, וכי היתה בו מעורבות של פלסטינים נוספים, שטרם נתפסו.

כך או כך, בימים הקרובים צפוי להתחיל המשפט בפרשה המסעירה את המדינה כולה, ובפרט את הציבור החרדי, שמתקשה לעכל את כתב האישום לפיו שרת פלסטיני של בית ספר לבנות ביצע תקיפה מחרידה בילדה בת 7.

בנו הצעיר של הנאשם הפלסטיני מרבה בשבחים לאישיותו של אביו ובטוח במאת האחוזים כי זו עלילה מתחילה ועד סוף. "אבא שלי אדם מבין, שפוי ומכובד", טען הבן בראיון ל'חדשות 13', "יש לנו שם טוב. כל האנשים בכל הכפרים בסביבה מכירים אותנו". לדבריו, "כולם מכירים את האצילות שלנו. אנחנו ידועים כמשפחה מוסרית ומכובדת".

גם עאבד קטוסה, אחיו של הנאשם, המשיך בקו זה, ואף הוסיף לטעון: "המשטרה יודעת שמדובר כאן בקנוניה, וגם יודעת מי עומד מאחוריה. הם טוענים שזה קרה ב-5 באפריל וגם לפני זה... אז למה לא לקחו אותו מיד? למה השאירו אותו חופשי?", תהה.

במהלך היממה האחרונה החלו לעלות שאלות באשר לכתב האישום שהוגש נגד החשוד הפלסטיני, מחטיפתה בלב שכונה חרדית של הילדה ועד בדיקת הפוליגרף בה נמצא דובר אמת לעומת זאת בה התגלה כי שיקר, ומדוע החקירה לא הועברה ליחידה המרכזית.

העיתונאי יוסי אלי, כתב המשטרה של חדשות 13, העלה את השאלות בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "תחילה המשטרה חשבה שהתקיפה האכזרית בוצעה בביתו של קאטוסה ואז הגיע מכר שלו למשטרה ואמר: בזמן שאתם חושדים שבוצע המעשה, קטוסה בכלל היה בבית מכרה שלי עשה שם שיפוצים.

"אההה אמרו המשטרה, שם הוא היה? עשה שם שיפוצים? אז נשנה את מיקום העבירה, במקום בבית שלו שם גם עשו חיפוש מאסיבי, נשנה ונגיש כתב אישום על אותו בית".

לדבריו: "לקאטוסה בוצעו שתי בדיקות פוליגרף באחת יצא דובר שקר בשנייה דובר אמת, זה הספיק". אלי הוסיף כי: "וזה כנראה מה שבסוף הוביל את הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום: כאשר במסדר זיהוי הראו לילדה את התמונה שלו היא הצביעה עליו.

"בתיק זה אין ראיות פורנזיות כלל. התלונה למשטרה הוגשה שבועיים אחרי המקרה, כשאחרי שהילדה חוזרת הביתה כלל לא מספרת ואין עליה סימנים מחשידים, ורק אחרי תקופה של שבוע מתחילה לפתוח את הסיפור הקשה".

תמיהה נוספת שמעלה יוסי אלי באשר לחטיפת הילדה על ידי הערבי באמצע רחוב חרדי: "המרחק בין בית הספר בו לומדת הילדה וכובד קאטוסה לבין זירת העבירה הוא מרחק של רבע שעה הליכה ברחוב סואן, ישוב חרדי בו קשה שלא לחשוד בפלסטיני בן 47 שאוחז בילדה בכח והיא בוכה (לפי כתב אישום) אז מוזר מאוד כיצד איש לא שם למראה הזה לב".

העיתונאי יהושע (ג'וש) בריינר מעיתון 'הארץ' הוסיף וכתב: "בכתב האישום אין תאריך, אין אפילו שעה בערך של האירוע, אבל בוא נאמר שזה היה בשעת הבוקר-צהריים. המרחק בין ביה"ס לבית בו בוצעה התקיפה הוא לכל הפחות כמה מאות מטרים. פלסטיני באמצע ישוב חרדי גורר איתו (לפי כתב האישום "מושך") ילדה בת 7 שבוכה ואפילו מפיל אותה לארץ, ואף אחד לא שם לב?".

לדבריו: "מדוע תיק כל כך חמור לא נחקר ביחידה המרכזית של מחוז ש"י אלא בתחנת מודיעין עילית, שבכל הכבוד איננה יחידת עילית?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר