פרסום ראשון

אפליה? הכהנים לא יוכלו לעלות ל'רכבל הכותל'

לאחר שפורסם מתווה הרכבל הכותל גילו הכהנים כי המסלול של הרכבל עובר דרך קברות הקראים מה שימנע מהם לנסוע בזה. מקלב: "לא אתן שיהיה אפליה רק של כהנים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדמיית הרכבל (צילום: הרשות לפיתוח ירושים)

הדרת כהנים? מתברר תכנית הרכבל לכותל, תכנית שעברה עוד שלב של אישור לאחרונה, לא תוכל לשמש את הכהנים, שכן היא חולפת מעל קברים.

תלונות רבות בנושא הגיעו ללשכתו של ח"כ אורי מקלב ובפגישה שנערכה היום (רביעי) בין מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים מר אייל חיימובסקי לבין ח"כ מקלב ניסו השניים להגיע להסדר.

בשיחה ביניהם העלה מקלב פתרון של קירוי או שינוי התוואי המוצע על מנת לאפשר לכהנים לעשות שימוש בנוחות אל הכותל המערבי – ללא חשש הלכתי.

לדבריו, רק באחרונה אישרה הות"ל הסדר לפיו לעת עתה כי אכן יתבצע קירוי לתועלת הכהנים, וזאת בכפוף לאישור הרבנות הראשית ולהבדיל של בית הדין הקראי. ח"כ מקלב אמר כי יעמוד בתוקף על ביצוע הקירוי ויזרז את הנושא.

את השיחה סיכמו השנים כי הרשות תעשה הכל בכדי להגיע להבנות מול נציגי הקראים וזאת תוך ביצוע הקירוי לטובת הכהנים.

מקלב מציין: כי "האמירה הזו כפי שהשתקפה מהדיונים בוועדה לפיה התוכנית תיתן לא לכלל הציבור אינה מתקבלת. הכהנים רוצים להגיע לכותל המערבי לא פחות מכלל הציבור, אנחנו לא יכולים להדיר את הכוהנים מהשימוש ברכבל שיביא פתרון לבעיית הנגישות למקום, אנו נאבק על זה בכל הדרכים וצריך להוביל להסכמה או להחלטה אחרת בעניין"

מקלב נחשף לנושא בעקבות פניות רבות של כהנים שהגיעו ללשכתו, הפניות הובילו לכינוס פגישות רבות בנושא ורק באחרונה נפגש עם גורמי התכנון לרכבל אל הכותל המערבי ונציגי העירייה, במטרה לאפשר גם לכהנים לעשות שימוש מהיר ונוח באפשרות הנסיעה אל הכותל.

יצוין, כי הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) אישרה להעביר את תכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה, במטרה לאפשר ל-3,000 נוסעים בשעה לעשות את דרכם בתוך ארבע וחצי דקות לכל כיוון. אך לפתע נודע כי קיים חשש לטומאת כהנים בדרך, כיוון שבית קברות קראי שוכן תחת התוואי המוצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר