התיעוד שמסעיר את בני ברק

באלימות ובאזיקים: כך עצרו השוטרים את הבחורה החרדית

בחורה חרדית שחצתה את הכביש, ברחוב השומר בבני ברק, ככל הנראה שלא במעבר חציה, נעצרה תוך אלימות משטרתית - שמצליחה להסעיר את העיר • רק כעבור כשעה היא שוחררה • צפו (חרדים)

יענקי כץ ואיציק אוחנה | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באלול תשע"ט | 24.09.19
רגעי המעצר של הבחורה (צילום: באדיבות המצלם)

התיעוד שמסעיר את בני ברק: בחורה חרדית מבוגרת, יתומה, שחצתה הערב (שלישי) את הכביש, ברחוב השומר בבני ברק מול תחנת כיבוי האש, ככל הנראה שלא במעבר חציה, נעצרה תוך אלימות משטרתית שמצליחה להסעיר את בני ברק. רק כעבור כשעה היא שוחררה מהמעצר, לאחר שקיבלה דו"ח על-סך מאה שקלים, ושבה לביתה ברכבו של ראש העיר אברהם רובינשטיין.

לפי עדי ראיה, השוטרות שהמתינו בסמוך לתחנת כיבוי האש, מיהרו לעכב את הבחורה, ודרשו ממנה תעודת זהות בכדי לתת לה קנס כספי על חציית הכביש שלא במעבר חציה. אולם הבחורה, לדברי העוברים ושבים, נתקפה בחרדה מהסיטואציה המאיימת ולא הגיבה לדרישתן. בתגובה, בחרו השוטרות לעצור אותה, ולפי עדי ראיה עשו זאת תוך הפעלת אלימות והנחת אזיקים על ידיה.

הבחורה לאחר שחרורה (באדיבות המצלם)

הרב יוסף ברגר, עורך העלון 'פנינים', שהיה עד למקרה מתחילתו מספר ל'כיכר השבת': "הבחורה עברה את הכביש שלא במעבר חציה, כשדרשו תעודת זהות היא התבלבלה ולא הגיבה נכון, ומאז השוטרים התנהגו כמו בפיגוע.

"הזעיקו שוטרים, שלפו אזיקים והיכו אותה ללא שום רחמים. אני מתבייש שאני אזרח במדינה כזו. מה היא עשתה? גנבה? רצחה? מה קורה כאן? מישהו התבלבל ועבר כל גבול. אלימות מול העיניים שלי. אני בדרך לפגישה ולא יכול להמשיך הלאה, אני מזועזע".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין וצוות לשכתו הגיעו לתחנת המשטרה בכדי לפעול לשחרורה של הבחורה. לדברי ראש העיר, "לא יעלה על הדעת לעצור ללא סיבה בחורה חרדית".

בעקבות הסערה בעיר, גוברת הקריאה בקרב התושבים, לבטל במחאה את סיורי מפקדי המשטרה בבתי הרבנים, שתוכנן לקראת השנה החדשה.

אב"ד בני ברק, הגאון רבי יהודה סילמן, התערב אף הוא במקרה ובשיחה עם בכיר במשטרה הזהיר כי באם הבחורה לא תשוחרר בהקדם, עוד הערב תתקיים עצרת אלפים מול תחנת המשטרה.

ראש העיר אברהם רובינשטיין לאחר שחרור הנערה

ח"כ משה ארבל שהגיע אף הוא לתחנת המשטרה בכדי לסייע בשחרורה של הבחורה, אומר ל'כיכר השבת' כי "מרגע היוודע דבר מעצרה של הבחורה הייתי בקשר עם נציגנו בעיריית בני ברק, יעקב זכריהו, שפעל ללא ליאות עד לשחרורה".

"כמו כן פניתי לשר ארדן שבודק את הנושא", מציין ח"כ ארבל, "התנהלות המשטרה בלתי הגיונית וחייבת להיבדק היטב".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין אומר בראיון ל'כיכר השבת' לאחר שחרורה של הבחורה: "ברוך ה' הנערה בדרך הביתה, עברה מה שעברה ואני מקווה שכולם יסיקו מסקנות. עירייה והמשטרה יעשו חשבון נפש, בעזרת ה' פנינו לעתיד".

רובינשטיין התייחס לקריאה בקרב התושבים בעיר לבטל את סיור מפקדי המשטרה בבתי הרבנים לקראת השנה החדשה ואמר כי "אנחנו לא כאלה פזיזים. כל אחד עושה כעת חשבון נפש בעקבות המקרה הזה".

אלא שכעבור שעה קלה ולאחר התייעצות שנערכה, הוחלט בעיריית בני ברק, בעקבות האלימות המשטרתית, להקפיא את טקס הרמת הכוסית המסורתית לכבוד השנה החדשה עם בכירי המשטרה שהיה אמור להיערך מחר בבני ברק. בנוסף, בוטל ביקור בכירי המשטרה אצל גדולי ישראל בשלב זה.

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק, מסר ל'כיכר השבת' כי "לאור מסכת התעללות לכאורה שאנו שומעים חדשות לבקרים כלפי עצורים דתיים וחרדים, בכוונתי לפנות ללשכת עורכי הדין ולמשנה ידידי עו"ד יוסי ויצמן, להקמת ועדה מיוחדת שתבדוק כל מקרה לגופו בעין משפטית, בכדי למצות את הדין עם שוטרים שעושים מלאכתם רמיה. ויפים הם דברי הרמב"ם: 'עדיף לשחרר אלף חוטאים מלעצור אדם אחד חף מפשע'".

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי "נערי וואטסאפ מריצים השמצות וגידופים מבלי שאף אחד מהם יודע מה באמת היה שם".

בהודעה לתקשורת, מסרה המשטרה כי "שוטרים שהיו בפעילות אכיפת תנועה בבני ברק והבחינו בהולכת רגל בת 42, שחוצה כביש סואן שלא במעבר חציה, ביקשו ממנה להזדהות ואולם זו סירבה להזדהות. השוטרים ביקשו מהולכת הרגל להזדהות אולם היא התנגדה להוראת השוטרים, דחפה ובעטה בשוטרת. החשודה עוכבה לתחנת המשטרה ובהמשך שוחררה.

"משטרת ישראל תמשיך לשמור על שלום הציבור ותמשיך באכיפת עבירות תנועה שיש בצידן סכנה לחיי משתמשי הדרך".

ראש העיר בתחנת המשטרה
ראש העיר בתחנת המשטרה
ראש העיר בתחנת המשטרה
הבחורה לאחר שחרורה
הבחורה לאחר שחרורה
הבחורה לאחר שחרורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר