פרסום ראשון

הפילוג ב'דגל': ראש ישיבת פוניבז' נעדר מהכנס באלעד

שמו הופיע כנואם את המשא המרכזי בכנס הגדול שנעל אמש את 'בין הזמנים' בעיר, אך חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' בחר שלא להגיע - ככל הנראה בשל התנהלות 'דגל' המקומית (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כנס לתלמידי ישיבות באלעד, ב'בין הזמנים' (צילום ארכיון: שלומי כהן, כיכר השבת)

הפילוג ב'דגל התורה', בעיר אלעד, הגיע אמש (ראשון) לשיא חדש, כאשר לפי המידע שהגיע ל'כיכר השבת' החרים ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי את אירוע סיום 'ישיבות בין הזמנים', בו היה אמור לשאת את המשא המרכזי.

הסיבה לצעד יוצא הדופן הינה, כאמור, התנהלות 'דגל' המקומית: כזכור, נציגי 'דגל התורה' בעיריית אלעד, אבי שטרן, איסר שפירא ומשה ברדוגו, שימשו כאופוזיציה להנהגה הארצית של התנועה כבר במערכת הבחירות לרשויות המקומיות, כאשר לכל אורכה הם סלדו מהתמודדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר.

כמו כן, זמן קצר לאחר הבחירות הם אף נכנסו לקואליציה של ראש העיר ישראל פרוש - לדבריהם בתמיכתו המפורשת של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

שטרן ופרוש בבית הגר"ג אדלשטיין (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אלא שאם ב'דגל' הארצית קיוו כי המתיחות מול הנציגים באלעד תיפסק, בחודשים האחרונים אירע בדיוק הפוך. השיא - תמיכת חלק מהנציגים הליטאים במינויו של שי נתן (הבית היהודי) לתפקיד מנכ"ל העירייה, תפקיד שקיבל בעקבות פיטורי איש 'דגל' זאב קשש.

וכעת לאירוע אמש: בשנים האחרונות מתקיים בעיר כנס סיום ישיבות בין הזמנים, על ידי איגוד בני הישיבות 'בני עלייה', כנס שמאורגן גם על ידי נציגים ופעילים ב'דגל התורה' המקומית והמימון לו הושג על ידי אבי שטרן יו"ר 'דגל התורה' בעירייה, שאף נאם באירוע.

אלא שלמארגנים ציפתה הפתעה, כאשר הנואם המרכזי - ששמו אף הוזכר בכל מודעות הפרסום - ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, בחר להיעדר מאירוע.

לטענת בכירים ב'דגל התורה', כך נודע ל'כיכר השבת', ראש הישיבה נעדר כאמור בשל התנהלות הנציגים המקומיים,לאורך כל הדרך, מול ההנהגה הארצית. יצוין, כי הגרב"ד עצמו תלה את היעדרותו, בהשתתפות בהלווית גאב"ד ציריך הגר"ש ברייש זצ"ל, בה אף נשא דברי הספד.

הגרב"ד פוברסקי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מי שעוד נעדר מהכינוס, הוא רב העיר הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, זאת בשל המתיחות הישנה שלו עם אבי שטרן, עוד מאז עזיבתו של נציגו ומקורבו שמואל גרוסברד את עיריית אלעד.

מנגד, אחד המארגנים מפריך בשיחה עם 'כיכר השבת' את השמועות, וטוען: "מדובר בספינים של בעלי אינטרס מובהק. באירוע נכחו רבים מרבני העיר, לצד הגאון רבי שרגא שטיינמן".

"הרבנים שנעדרו, עשות זאת רק בגלל סיבות טכניות. כל אמירה אחרת - בשקר יסודה", קבע בנחרצות.

מלשכת אבי שטרן נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "העיר אלעד פורחת ומשגשגת, רוחנית וגשמית. נמשיך לפעול כפי שנהגנו עד היום, בהוראת גדולי הדור מרנן ורבנן שליט"א, שלא לנהל את העיר בתקשורת הכללית".

המודעה עם שמו של הגרב"ד פוברסקי (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר