"שוקת שבורה"

חשש בישיבות קטנות: קיצוץ עלול להביא לסגירת הפנימיות

חשש בקרב ראשי ומנהלי ישיבות קטנות בעקבות קיצוץ בלתי צפוי בתקציב המחלקה למוסדות ציבור במשרד הרווחה, המעניק תקציב לעשרות ישיבות המחזיקות בתנאי פנימייה עבור התלמידים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בחורי ישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

פרסום ראשון: חשש בקרב ראשי ומנהלי הישיבות הקטנות בשל קיצוץ בתקציב המחלקה למוסדות ציבור במשרד הרווחה, המעניק תקציב לעשרות ישיבות המחזיקות בתנאי פנימייה עבור התלמידים.

ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר בקיצוץ של שלושה מיליון שקלים מהתקציב, ויש חשש כי הקיצוץ יגרום לפגיעה חמורה בקיומן של הישיבות הקטנות הללו המעניקות תנאי פנימייה.

ב'איגוד מנהלי הישיבות' שיגרו אתמול (רביעי) מכתב ליו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני, בו הם מבקשים את התערבותו המיידית למנוע את הקיצוץ או לדאוג שהקיצוץ לא יפגע בישיבות הקטנות.

במכתב שהגיע לידי 'כיכר השבת' נכתב: "הובא לידיעתנו בתדהמה כי על פרויקט הסיוע לפנימיות (במחלקה למוסדות ציבור - במשרד הרווחה), הושת קיצוץ כספי בלתי צפוי ובלתי מתוכנן של - 3 מיליון ש"ח".

"לדעתנו, משמעות הדבר היא כי המחלקה תתייצב בפני שוקת שבורה ולא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הקבועות", מתריעים מנהלי איגוד מנהלי הישיבות, "למותר לציין במקביל כי מאות ישיבות קטנות, המקיימות את לימודיהן לצד פנימיות ללינת התלמידים, תעמודנה מעתה בפני חוסר תקציבי - אשר יקשה מאד על התפקוד היומיומי השוטף שלהן".

מנהלי האיגוד כותבים לח"כ גפני: "אנו באים בפניה זו בבקשה מיוחדת להפעיל את השפעתך לעצור ולעכב את ביצוע הקיצוץ הנ"ל". על המכתב חתמו מנהלי האיגוד אברהם פרידמן ושלמה ברילנט.

בתוך כך, תלמודי התורה קיבלו היום (חמישי) תקציב לחשבון הבנק עבור "תמרוץ וטיפוח", סכום משמעותי שלא היה צפוי להגיע בגלל העובדה שאין ממשלה.

באיגוד הת"תים הודו ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ושיגרו מכתב לכל מנהלי הת"תים בארץ, בו נכתב: "בשמחה הננו לעדכן, כי היום נכנס לחשבון הת"תים סכום כסף מכובד עבור תמרוץ וטיפוח לשנת תשע"ט. היות ואין ממשלה ואין תקציב, ועל מנת לאפשר למוסדות לקבל את המגיע להם, שוייך תקציב תמרוץ וטיפוח של חודשים 09-12/19, חודשי פעילות לשנת תש"פ, לשנת הלימודים הקודמת תשע"ט".

עוד כותבים באיגוד הת"תים כי "באשר להמשך התקצוב בס"ד, ממשיכים העוסקים בדבר ביתר שאת. עלינו להכיר טובה לשלוחא דרבנן ושלוחא דידן ציר נאמן לשולחיו יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני הי"ו שהצליח בס"ד מופלאה ובהשתדלות שאין לתאר ואין לשער להסדיר את הנ"ל, אשר כידוע כל השתדלות והישג עבור הת"תים במעמד "פטור" היא קשה וכרוכה במאמץ רב, בהשקעה ושתדלנות של שעות ימים ולילות ובפרט בתקופה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר