'גאה ביהדותו' • צפו

בתגובה לאנטישמי: החרדי שלף את השטריימל

המחוקק החרדי מניו יורק, נאם את נאום הבכורה שלו בבית המחוקקים, ברגע שהחל לדבר עליריבו האנטישמי הוא שלף את השטריימל השבתי והצהיר כי הוא יהודי גאה • צפו (חסידי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון וידאו)

רגע נדיר נרשם השבוע בבית המחוקקים של אזור ׳רוקלנד׳ - שבניו יורק כאשר המחוקק החסידי ר' אהרן וידר חבש לראשו בגאווה את ה'שטריימל' בנאום הבכורה שלו, זה היה תשובה מוחצת ליריבו הפוליטי שניסה להציג אותו בצורה מגוחכת.

וידר פנה ישירות ליריבו הפוליטי בבית המחוקקים ג'יימס פולי שזכה בבחירות אחרי קמפיין רווי שנאה ואמר לו: "מר פולי, הרשה לי להגיד לך משהו, אני יהודי חסידי, אמריקאי גאה, ותושב רמפו גאה, השטריימל הוא כובע של שבת, אבל בפעם הראשונה בחיי אחבוש את הכובע הזה מעל בימת בית המחוקקים", כאשר וידר חובש לראשו את השטריימל מול עיניהם הנדהמות של עמיתיו ויריבו.

ר׳ אהרן בן ציון וידר, הוא יהודי חסיד בעלזא ועסקן ותיק הוא נבחר בבחירות האחרונות לקנדציה שלישית בבית המחוקקים האזורי של ׳רוקלנד קאונטי׳ מטעם מחוז מונסי-רמפו והסביבה המאוכלס ברובו על ידי יהודים חרדים.

טקס ההשבעה ונאומי הבכורה נערכו בצל האירועים האנטישמיים הקשים שעוברים על יהודי ניו יורק, ובמיוחד מונסי עם הריכוז החרדי הגבוה, דבר אשר מעורר לפעמים קנאה ושנאה מצד שכנים אשר עיניהם צרה בגידול הלא טבעי של הציבור החרדי.

וידר שבר בכך את מסורת "אדיבת המנצחים" הנהוגה בפוליטיקה האמריקאית, כאשר המועמדים המנצחים בדרך כלל משאירים מאחור את לכלוך הקמפיין, והתייחס ישירות לקמפיין בחירות של אחד מעמיתיו החדשים שזה עתה נבחר כחבר בגוף המחוקקים, קמפיין שלדברי וידר היה נגוע באנטישמיות ושנאה.

בשלטי קמפיין של ג'יימס פולי שנבחר מטעם אזור אורונג׳טון שגובל עם מונסי הוצג תמונה ענקית של וידר - עם שטריימל לראשו - ביחד המועמד היריב של פולי ומעליהם הכיתוב ״המאפיה של רמפו״, והאשים את יריבו בכך שמשתף פעולה עם וידר לטובת התושבים החרדים של מונסי והסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר