השכנים: לא ידענו

בת בסמינר שהפך ל'כת' מגיבה: "המתלוננות - מתוסכלות"

בשכונת הבוכרים המומים. אלו שהתגוררו ליד 'באר מרים' טוענים כי לא ידעו דבר מהנעשה בין כותלי המקום • תיעוד: בכניסה למקום הוצבה שומרת, המונעת כניסה מזרים - הבנות בפנים רוקדות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הוא בן אדם מדהים" - כך אומרת הערב (שני) אחת מבנות סמינר באר מרים בשכונת הבוכרים בירושלים, שעל פי החשד המקום הפך לכת.

לדבריה,"הכל שטויות. אני מכירה את המקום כבר עשר שנים ומעריכה את המקום. זה שיצאו כמה בנות שמתוסכלות מהשטויות שלהן, בעיה שלהן ולא של אף אחד".

"אני מכירה את הבנות שהן התלוננו. הן מתוסכלות מהשטויות שלהן. אין שום בעיה בסמינר". הבחורה הוסיפה: "אל תצטטו שום דבר בשמי, אני לא ראויה לזה".

בכניסה למתחם, בו אף התגוררו הבנות יחד עם החשוד המרכזי שמעצרו הוארך היום אך שמו עדיין אסור לפרסום, הוצבה שומרת המונעת כניסה לבנות שאינן משתייכות לכת, כפי חשד המשטרה.

בתוך המתחם, שמעו הבנות, שלפי החשד עונו בידי החשוד המרכזי, מוזיקה קולנית - תוך שהן מתלוות לשירה ורוקדות בשמחה.

השכנים בחוץ, המומים. "לא ידענו כלום. הופתענו כאשר שמענו על כך לראשונה בכלי התקשורת". השכנים מספרים כי פחות עקבו אחרי הנעשה במתחם הסגור, אך כמה מהם דיווחו כי עיקר הפעילות במקום הייתה בשעות הלילה.

אחת השכנות אומרת כי כעת, היא מבינה שהיו דברים חשודים במתחם. לדוגמה, טנדרים שהיו מגיעים בשעות הקטנות של הלילה, עליהם היו הבנות עולות.

המתחם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המתחם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המתחם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הגדלה
המתחם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המתחם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, בתגובה ראשונה ל'כיכר השבת' לאחר מעצרו, אמר החשוד המרכזי על החשדות נגדו: "שטויות, ממש". לשאלת 'כיכר השבת' האם לא ניהל כת, השיב: "לא דיברו על זה" וטען כי אינו יודע למה עצרו אותו.

החשוד המרכזי בתגובה ראשונה ל'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כשנשאל במסדרונות בית המשפט מה הוא רוצה להגיד למי שמאמין שזה נכון, השיב החשוד: "אף אחד לא מאמין שזה נכון". החשוד המרכזי הוסיף ואמר כי "עשו עלי תיק, לא יצא כלום אותו דבר גם הפעם". כשנשאל מה הוא רוצה להגיד לקהילה שלו, אמר: "יש ריבנו של עולם ... גם יוסף היה בכלא, שום דבר לא קרה, יש מישהו שמנהיג את העולם, מה שצריך להיות זה מה שיהיה, זה צרות קטנות".

כשציינו בפניו כי המשטרה טוענת שחיו אצלו בתנאים של עבדות, הוא צחק והגיב: "מטומטמים, כל מי שאומר את השטויות האלו". לא היו תנאים של עבודת בבית? החשוד: "חס ושלום". כמה ילדים יש בבית? "זה כבר לא משנה".

לשאלת כתב 'כיכר השבת', האם כל הבנות שהיו בבית היו באישור ההורים שלהם, השיב החשוד המרכזי: "ילדות גדולות שלא שייכות אלי, הן בעלות החלטה עצמית". כשנשאל על כך שהיו שם ילדים בני 5 עד 11, השיב: "אולי זה הנכדים שלי, לפעמים באים לבקר אותי".

בדיון הארכת המעצר אמר נציג המשטרה: "הבנות שגויסו לכת מההתחלה קיבלו יחס טוב וחשבו שמצאו בית חם, אך בשלב שהן כבר היו בתוך הכת, לימדו אותן להתנתק מההורים ומכל המשפחה והחברים".

הפשיטה על המתחם והתייחסות רפ"ק איזיק סימון (צילום: דוברות המשטרה)

לטענתו, העבירו לבנות "שיעורים בצניעות עם סימני גיהינום, גבורה ואש, איומים והפחדות על העולם הבא. היו מכניסים אצבעות של בנות לתוך האש כדי שיבינו מה זה גיהינום".

עו"ד גבי טרונשווילי, פרקליטו של החשוד המרכזי מטע הסנגוריה הציבורית, אמר כי החשוד סיפר שנחקר על חשדות דומים ולא הוגשו נגדו כלל כתבי אישום. לדבריו, הוא רק מתנדב שם להעברת שיעורים ומקפיד שלא להיות לבד עם נשים.

פרקליטו של החשוד המרכזי, עו"ד גבי טרונשווילי

לדבריו, "אנחנו נמצאים בשלבים ראשונים של ההליך והרב טוען כי מדובר בסכסוך בין נשים שנמצאות בסמינר לבני המשפחה שלהן שבעקבותיו הוגשו תלונות בעבר עליהן כבר נחקר ולא נמצא דבר. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את כל החשדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר