פרסום ראשון

תקדים: חרדים יפוצו בגלל 'יחוד' ששוטרת גרמה להם במזיד

נגיעה בכתף - והכנסה לחדר סגור, תוך "ייחוד": כך שוטרת הכריחה נערים חרדים להזדהות, כשנעצרו בהפגנת 'הפלג'; תביעה שהם הגישו נגדה על כך, באמצעות עו"ד בן גביר, הסתיימה בניצחון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ממראות הפגנות 'הפלג'. אילוסטרציה (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

פרסום ראשון: בית המשפט נתן לאחרונה תוקף של פסק דין לפשרה שהושגה בתביעת פיצויים נגד מדינת ישראל, אותה הגישו באמצעות עו"ד בן גביר שני בחורי ישיבה המשתייכים ל'פלג', בעקבות התנהגות חמורה של שוטרת כלפיהם, כאשר נגעה באחד מהם וסגרה את דלת החדר בו שהתה עם השני - בכוונה, לטענתם.

התביעה שהצעירים החרדים הגישו בגין האיסורים בהם השוטרת החטיאה אותם, נסובה אודות הפגנה שנערכה בשנת 2017, במחאה על מעצר עריקים מגיוס, במהלכה נלקחו למעצר עשרות תלמידי ישיבה מבני ברק והובאו לתחנת המשטרה.

בהיותם בתחנה סרבו מפגיני 'הפלג' להזדהות. כל בקשותיהם של השוטרים, בניסיון לגרום להם לומר את שמם ופרטיהם, נענו בשלילה מוחלטת.

בשלב מסוים הגיעה לחצר התחנה שוטרת, וזו איימה על שני בחורים כי אם לא יזדהו היא תיגע בהם. לאחר שהם נותרו בסירובם, כשהם מסבירים כי רבניהם הם אלו שהורו לא להזדהות, לקחה השוטרת אחד מהם, נגעה בו בכתפו, הכניסה אותו לחדר החקירות ואיימה עליו - כך לטענתו - כי אם לא יזדהה היא תיאלץ לסגור את הדלת.

הצעיר התחנן על נפשו, והסביר לה כי מדובר באיסור חמור של 'ייחוד', אך השוטרת סגרה את הדלת, ואף כפתה עליו לערוך בדיקת טביעת אצבעות, עד שהוא נשבר והסכים למסור את שמו.

גם הבחור השני הועבר ל"טיפולה" של אותה שוטרת. זו הכניסה אותו לחדר, צחקקה ונגעה בו. בעקבות כל זאת, השניים כאמור הגישו נגדה כתב תביעה בדרישה לפיצויים, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר.

שוטרות דורכות על מפגינים (צילום: א. כהן, 'מחאות החרדים הקיצונים')

מנגד, בכתב ההגנה ששיגרה, טענה השוטרת המדוברת כי היתה חייבת לסגור את הדלת כדי שבחורי הישיבה לא יברחו.

אלא שבדיון שנערך הביא בן גביר עדה, עורכת דין שבמקרה שהתה באותה עת במסדרון התחנה, וראתה בעיניה כיצד השוטרת נוגעת בצעירים בצורה מכוונת.

בעקבות כך, עוד לפני שנערך דיון בבית המשפט הסכימה המשטרה לשלם פיצוי לנערים, ולאחר מכן השופט אכן סמך על כך את ידיו והורה למשטרה לשלם 50,000 אלף שקלים, כשבמקביל נפתח הליך נגד השוטרת.

עו"ד בן גביר מסר ל'כיכר השבת' בסיפוק: "מדובר בתקדים חשוב ,שנועד להגן על ציבור שלעתים יש מי שחש בנוח לתקוף אותו, במחשבה שלא ישלם על כך. לא יתכן ששוטרים במדינת ישראל יחשבו שהם מעל החוק, ויתנהגו כעבריינים. בחורי ישיבות צריכים לדעת שהם מוגנים, ושלא ניתן לפגוע באמונתם".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת': "בעקבות מעצרם של סרבני גיוס בשנת 2017, מאות מפגינים הפרו במקום את הסדר הציבורי באזור. המפגינים שכבו על הכביש משני צדדיו, חסמו נתיבי תעבורה וסיכנו חיי אדם. משטרת ישראל כמי שאמונה על שמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור נדרשה להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולכן עצרו השוטרים את המתפרעים.

"נדגיש כי לצד ביצוע כלל משימות אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, שוטרי ושוטרות משטרת ישראל מונחים להקפיד על שמירת כבודם וכיבוד אמונתם של חשודים ועצורים באשר הם, גם אל מול ניסיונות אינספור להכשילם ולעיתים קרובות אף אלימות מילולית ופיזית פסולה המופנית כלפיהם", נמסר.

עו"ד בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר