הקורונה • "סכנה גדולה"

עדות התלמיד: "הגר"ח קנייבסקי ממש מפחד ממיעוט התורה"

תלמידו המובהק של מרן רבי חיים קנייבסקי, הביא בפני רבנים את דעתו בדבר החובה להרבות בלימוד תורה בימים אלו. "הביטוי שלו היה ש'יש סכנה הרבה יותר גדולה מחוסר התורה מאשר מה'קורונה' עצמה'" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Nahumi/Flash90)

הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, תלמידו המובהק של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, הביא הלילה (ראשון) בפני מספר רבנים את דעתו באשר לחובת ריבוי לימוד התורה בכל אתר ואתר.

"הוא (הגר"ח קנייבסקי. א"ר) כל הזמן חזר על אותו מסר", סיפר הרב דרוק, "שמעתי ממנו בצורה יותר חזקה, שיש חובת השעה של חיזוק בלימוד התורה, הוא ממש מפחד ממיעוט התורה".

הרב דרוק הוסיף כי "הביטוי שלו היה ש'יש סכנה הרבה יותר גדולה מחוסר התורה מאשר מה'קורונה' עצמה'".

"כל אחד מבני ביתו שיש לו בנים לנסות להרבות בתורה", הוסיף הרב דרוק בשם הגר"ח, "שמעתי ממנו תוספת שנתן לי אור למה יש חוסר בתורה, עברנו מערכות שעסקו בבחירות ועסקנות, יש חוסר בלימוד תורה".

"כל עוד שיהיה את החיזוק בלימוד תורה זה יגרום שיעצור את הנגע", המשיך הרב דרוק בדבריו, "הוא חזר על זה כל הזמן כמה שיותר לעסוק בתורה זו היא חובת השעה".

בתוך כך ל'כיכר השבת' נודע כי ישיבת 'תושיה' בתפרח ממשיכה גם היום, לאחר כניסת התקנות החדשות, את הלימודים כסדרן בהוראת מרן שר התורה, זאת בכפוף לשמירה על כללי הזהירות.

ראש הישיבה הגר"א פילץ הורה כי בחור שיצא מהישיבה לכל מקום שהוא - שלא ישוב מחשש שידביק בחורים מהישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר