פרסום ראשון

בניגוד להנחיות: הישיבה ביקשה לפתוח את ה'זמן'

בישיבת הנמנית על מוסדותיו של הגרי"מ דרוק, מתלמידיו הקרובים של מרן הגר"ח קנייבסקי, הודיעו להורים כי היא תנסה לפתוח את 'זמן קיץ' הקרוב במקום חסוי. מקורבי הרב דרוק מסרו לכיכר השבת, כי הוא מתנגד בכל תוקף להפרת ההוראות, וכל ניסיון, אם נעשה, להפעלת הישיבה - מנוגד לדעתו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב דרוק במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ישיבה הנמנית על מוסדות 'תפארת ישראל' של הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, מתלמידיו הקרובים של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, התכוונה לפתוח את זמן קיץ מחר במקומות חסויים, בהם יוכלו בני הישיבה ללמוד יחדיו.

ל'כיכר השבת' נודע כי הישיבה שלחה תחילה מסר להורים כי היא תנסה לפתוח את הישיבה בזמן קיץ במקומות חסויים זאת בשל הוראות משרד הבריאות האוסרות פתיחת ישיבות נכון להיום.

ראש הישיבה מטעם המוסדות (שמו שמור במערכת) העביר הודעה להורי התלמידים תוך ניסיון לצנזר את המילים המפורשות של פתיחת זמן קיץ באופן רשמי. את הודעתו להורים פתח הרב ואמר: "אני מקווה שכולם יבינו את עומק ההודעה, ושימו לב, אנחנו מחפשים מקום לתפילת מעריב ודי למבין".

מהמידע שבידנו, הרב השתמש לאורך הודעתו ב"תפילת מעריב" כתחליף למילים המפורשות של מקום לפתיחת הזמן, והוסיף: "המקום צריך להיות בשטח פתוח, עדיף שיהיה בבניין גבוה למעלה. מחפשים מקום לתפילת מעריב ודי למבין".

"שיהיה בשטח פתוח בבניין גבוה למעלה. עדיף מקומות פנויים. צריך להתפלל בצנעה. עדיף שהמקום לא יהיה גלוי לעיני בני אדם. זה מה שאנחנו מחפשים. מקום פתוח לתפילת מעריב לתלמידי הישיבה ודי למבין. מי שיכול לנדב את ביתו לצורך העניין הזה תבוא עליו ברכה". בסיום הודעתו הדגיש ראש הישיבה: "תפילת מעריב – ועוד...".

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאחר פרסום הכתבה התכנית בוטלה, והלימודים יתקיימו באמצעות שיעורים טלפוניים בלבד כבשאר הישיבות.

טרם פרסום הכתבה נעשה ניסיון לקבל את תגובת הישיבה אולם זה לא צלח. לאחר פרסום הכתבה ציינו בפנינו גורמים המקורבים לישיבה, כי לא הייתה בדברים כוונה להפר את ההנחיות.

מקורבים לגרי''מ דרוק מסרו לכיכר השבת, כי הוא מתנגד בכל תוקף להפרת ההוראות, וכל ניסיון, אם נעשה, להפעלת הישיבה מנוגד לדעתו. לדבריהם, "בכל הרשתות של המוסדות, הישיבות סגורות".

כזכור, במכתב שפרסם בסוף השבוע האחרון חזר מרן שר התורה על דרישתו כל העת ד"יש לעשות הכל כדי שיפתח הזמן בתתי"ם ובהיכלי הישיבות והכוללים עפ"י כללי הזהירות, ותורה מגנא ומצלא. עד שיסתייע מילתא לזה", הורה שר התורה, ד"יש לשמור על קביעות הלימוד כל אחד בביתו, וכפי הקושי, כך גודל השכר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר