פרסום ראשון

השוטר שתועד מושך פאות לחרדי, כפר באישומים נגדו

השוטר שתועד מושך למרדכי קרויזר את הפאות במסגרת מעצר שווא בבית שמש, התייצב בבית משפט וכפר באישומים • השופט סירב לדחיית הדיון, וכעת יפתחו בהליך ההוכחות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משיכת הפאות של מרדכי קרויזר (צילום: באדיבות המצלם)

האלימות המשטרתית: בבית משפט השלום בירושלים, נפתח משפטו של השוטר המואשם במשיכת פאותיו של מרדכי קרויזר. התיעוד, שנחשף ב'כיכר השבת', עורר סערה וגל גינויים.

למרות התיעוד, התייצב השוטר המואשם בבית המשפט והודיע כי הוא כופר בכל האישומים נגדו.

הדיון נערך למרות בקשת המאשימה, המדינה, לדחייה. כעת, ייפתח ההליך המשפטי עם שלב ההוכחות, אחרי שהוא כפר בתיעוד המצולם. טרם נקבע דיון להמשך המשפט.

תיעוד משיכת הפאות; השוטר מכחיש (באדיבות המצלם)

לפי כתב האישום נגדו, "ביולי 2019 במהלך פעילות משטרתית בבית שמש, בעת שהוביל עצור לניידת, לפת השוטר בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה".

"באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, במסגרתה מסר בכזב כי המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית. עוד מסר הנאשם בכזב בהודעה כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו".

בכתב האישום צוין כי במהלך האירוע נחבל הנאשם ורגלו גובסה. בעקבות גרסתו הכוזבת של הנאשם, נפתח כאמור תיק פלילי נגד המתלונן, הוא נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט. "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, בנוסף עשה הנאשם מעשה בכוונה לשבש הליך שיפוטי".

כזכור, בסרטון שנחשף ב'כיכר השבת', נראו רגעים מזעזעים ממעצרו של קרויזר, כאשר בעודו מובל אל הניידת, כשסביבו מספר שוטרים - ולמרות שאינו מתנגד כלל למעצר וצועד יחד עם השוטרים תוך שידיו כבולות בידיהם ללא אזיקים, לפתע - אחד הבלשים מושך בחוזקה בפאותיו.

קרויזר משחזר את משיכת הפאות (חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה עם "כיכר השבת", שחזר קרויזר בכאב: "הוא משך לי את שתי הפאות, זה היה אירוע מביש וכואב, אם הוא היה מושך עוד טיפה - הפאות שלי היו נקרעות. לא יכולתי לעשות כלום, גם לא להתנגד, כי אז היו אומרים שתקפתי שוטרים". לדבריו, "הרגשתי נורא מבוזה, הרגשתי שהיהדות שלי בסכנה, לא חוויתי אירוע כזה שמושכים לי בפאות, זה היה כואב ומבזה. זה ניסי ניסים שהכל צולם".

קרויזר סיפר ל'כיכר' מה עשה בזירת ההפגנה: "עמדתי עם אשתי והילדים סמוך לבניין של הבית שלי. ראיתי פתאום בלאגן גדול. התקרבתי למקום, בתוך המתחם של הבית שלי כדי לראות מה הבלאגן. השוטר התנפל עלי וזרק אותי על האדמה. אני לא זוכר בדיוק מה היה באותם רגעים, אבל הוא זרק אותי והתחיל להצליף לי מכות, ואמר לי 'אתה תמות היום', 'אתה תראה מה יעשו ממך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר