קריית יובל

חרדים זועמים: 'מסכנים את חיי הילדים'. צפו

בשכונה המתחרדת, כל מוסדות החינוך החרדיים ממוקמים באותו מבנה - אך כעת החליטה העירייה לחסום את הגישה לרחוב, והילדים נאלצים לצעוד לבד מהרכב עד לגנים (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

"אנדרלמוסיה. אין לי מילה אחרת לתאר מה הולך כאן בשעות הבוקר", אומר בזעם תושב חרדי בשכונת קריית יובל בירושלים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

אחרי שנים של מאבקים, החליט ראש העיר הקודם של ירושלים, ח"כ ניר ברקת להקציב מבנה ברחוב אפשטיין עבור מוסדות החינוך החרדיים של שכונת קריית יובל המתחרדת.

השכנים שהתגוררו ברחוב הצדדי והשקט, התלוננו - ומבחינתם בצדק. על מנת להגיע למוסדות החינוך, יש צורך בהגעה עם רכב, שכן מדובר ברחוב מרוחק.

לפתע, הפך הרחוב השקט לרועש בשעות בהם הביאו ההורים את מאות הילדים הלומדים במבנה המדובר, ובשעות סיום הלימודים.

כעת, החליטה עיריית ירושלים, בראשה עומד כיום משה ליאון, לחסום את הכניסה לרחוב לכלי רכב, על ידי הקמת מחסום ברזלים היוצאים מהרצפה.

ההורים החרדים, זועמים. לדבריהם, אם העירייה הייתה לכל הפחות מכשירה שטח חניה בסמוך - היו שותקים ומבינים, אך כעת נוצר מצב אבסורדי שלטענתם עלול לסכן את חיי ילדיהם.

לדברי ההורים ששוחחו עם 'כיכר השבת', "אנחנו נאלצים להוציא את הילדים מהרכב בכניסה לרחוב, ומשם הם צועדים לבד מרחק של כמה מאות מטרים עד לכניסה לבניין".

"כאשר מדובר בילדים קטנים, בהם כאלו שהולכים בפעם הראשונה לגן, האבסורד גדול יותר. איך נוכל להסתכן כדי לדעת שהם אכן מצאו את הגן שלהם, ושהם נכנסים פנימה רגועים ולא בוכיים?".

אם לא דדי בכך, חששם מתגבר לקראת ימי החורף הבאים עלינו לטובה. "ילדים קטנים יכולים לפתוח מטרייה ולצעוד בזהירות?".

לסיום הם מתריעים כי "אם יקרה אסון חלילה, אין דרך לאמבולנס ולכוחות החירום להיכנס לרחוב, ויהיה עליהם להתעכב דקות ארוכות עד שהאחראי יפתח להם את המחסום".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ברחוב אפשטיין מפעילה העירייה קריית בתי ספר וגני ילדים. מפאת גודלו של הרחוב, לא ניתן להכיל את כמות הרכבים המגיעים למוסדות החינוך בבוקר ובצהרים. לשם איזון בין רצון ההורים לרצון התושבים במקום, הוחלט על מניעת כניסת רכבים לרחוב, למעט רכבי התושבים, ועל בניית מדרכה המובילה אל קריית החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר