"הסיכון קיים"

לראשונה: בית הכנסת הגדול בירושלים - ייסגר בחגים

לראשונה מאז שנת 1958, בית הכנסת הגדול בירושלים יהיה סגור בחגים הקרובים - בעקבות מגיפת ה'קורונה', כך הודיעה הבוקר (ראשון) הנהלת בית הכנסת. הנימוק: זה מסוכן (בארץ)

בית הכנסת הגדול בירושלים (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לראשונה מאז שנת 1958, בית הכנסת הגדול בירושלים יהיה סגור בחגים הקרובים - בעקבות מגיפת ה'קורונה', כך הודיעה הבוקר (ראשון) הנהלת בית הכנסת.

בהודעה שנשלחה אל מתפללי בית הכנסת, כתבה ההנהלה כי "שיקולים רבים קרצו לנו להטות את הכף, לטובת פתיחת ההיכל ועריכת התפילות במתכונת זו או אחרת. קל היה מאוד להטות אוזן לשיקולים אלה. על פניו, זה היה הדבר הנכון לעשות. לטובת קהל המתפללים, לטובת בית הכנסת, לטובת כל המבקש לשפוך לבו לפני בורא עולם. על מנת שבית הכנסת יוכל למלא את תפקידו המרכזי - היכל תפילה של כל עמך ישראל, לשמוע אל הרינה ואל התפילה הכל כך מיוחדת – נחלת בית הכנסת הגדול בירושלים".

"ואולם, השיקול המכריע הינו ביטחונם האישי של כל אחד ואחד מכם", הסבירו בהנהלה, "מרכיב מכריע בשיקול זה הינו חוסר הידע, הבלבול, הוויכוח בין המומחים והשינויים בהנחיות. בית הכנסת הגדול אינו כבית תפילה אחר. הוא רחב, הוא מחייב בדיקות בריאות בכניסה, הוא מחייב לאסור כניסתם של מתפללים, אשר לא נרשמו מראש וכמובן, הוא מחייב מגבלה במספר המתפללים. וגם אם באלה נעמוד, עדיין הסיכון קיים. אחד ששגה, אחד שנמצא חיובי ולא ידע, אחד שיכול להדביק את האחר. את הסיכון הזה מבקש בית הכנסת הגדול למנוע מכל אחד ואחת מכם".

לסיום, כתבו בהנהלה כי "לאחר חשיבה ארוכה, החליטה הנהלת בית הנסת הגדול בצער, על מנת להבטיח שלומו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, שהשנה [לראשונה מאז החלו התפילות עוד ב'היכל שלמה' בשנת 1958] שערי ההיכל יישארו נעולים. כולנו נתפלל לשנה טובה יותר, ואם ירצה השם נתפלל בבית הכנסת הגדול במהרה 'ברוב עם הדרת מלך', בריאים ושלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר