כאוס בעיר אלעד

מחדל במתחם 'היבדק וסע'; עשרות הצטופפו במשך שעות

מתחם מיוחד של 'היבדק וסע' הוקם על-ידי פיקוד העורך בעיר אלעד, המונים זרמו למקום ובצל החום הכבד הצטופפו יחד עשרות אנשים, כשחלקם עם חשש להידבקות ב'קורונה' • צפו בכאוס (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כאוס במתחם בדיקות הקורונה באלעד: החל משעות הבוקר (שלישי) נפתח בעיר החרדית אלעד מוקד לבדיקות קורונה של פיקוד העורף, אך התושבים שהגיעו להיבדק, נחרדו ממה שהתרחש שם.

ישראל, שהגיע למקום כדי להיבדק, מספר ל'כיכר השבת': "מדובר במחדל, חד משמעית, הגענו למתחם 'היבדק וסע' של פיקוד העורף, ואם לא נדבקנו לפני - שם בטוח נדבקנו".

לדבריו, "שעות על גבי שעות נאלצנו לעמוד תחת השמש הקופחת, כאשר בלית ברירה - כדי שלא נקבל מכת חום, נאלצנו להצטופף עם עוד עשרות אנשים תחת הסככה היחידה שהייתה במקום".

"ניסינו לדבר עם המאבטחים (שחלקם היו ללא מסכות), אך לא היה עם מי לדבר", הוא מספר, "נדמה היה כי אף אחד לא נערך כיאות לעומס של אחרי החגים, אבל מה הם חשבו לעצמם? זה אני לא מבין, אני ממש הרגשתי בסכנת חיים. היה שם אברך אחד שניסה לעשות קצת סדר, אך כמובן שזה לא עבד ועשרות אנשים היו האחד בתוך השני".

"האבסורד פה", הוא מוסיף, "שאלו שהיו בלי קורונה ויצאו שליליים בבדיקה, יהיו באמת חיוביים לאחר השהות שלהם במקום המסוכן הזה, במיוחד שאנשים נאלצו לחכות יותר משלוש שעות לבדיקה".

תושב נוסף מאלעד שהיה במקום מספר ל'כיכר השבת' כי "המחדל הוא שהתקשרנו למשטרה עשרות פעמים, ואף אחד לא טרח לבוא ולבדוק את שלום הציבור, לא מדובר פה בסתם מקום, אך כנראה את המשטרה מעניין דברים אחרים".

יצוין כי תיעודים נוספים של עמוסים במוקדי הבדיקות נראו גם בערים חרדיות נוספות, כאשר המונים צבאו על מתחמי הבדיקות והמתינו במשך שעות ארוכות לבדיקות.

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת' כי בעקבות העומס הרב המקום נסגר על פי בקשה ותיאום של הצוות הרפואי, שלא השתלט מבחינת כוח אדם על הנבדקים הרבים שהגיעו למקום.

תגובת פיקוד העורף לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר