'לא אלים מילולית'?

הפחיד ילדים חרדים בצעקות "כלבים שלנו" ושוחרר

תושב מזרח ירושלים שארגן בני נוער להבהיל ילדים חרדים שעברו עם הוריהם בעיר העתיקה בליל שבת האחרון, שוחרר ממעצרו לאחר שהשופט קבע כי "זו לא אלימות מילולית חמורה" • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טיקטוק)

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שלישי) ממעצרו את הצעיר ממזרח ירושלים שתיעד את עצמו מתנכל לקבוצת חרדים בעיר העתיקה.

הערבי בן ה-20 וחבריו צעק בליל שבת לעבר החרדים: "פלסטין - המדינה שלנו; היהודים - כלבים שלנו", תוך שהוא מעביר זאת בשידור חי ברשתות החברתיות ולאחר מכן מעלה הכל לחשבונו ב'טיקטוק'.

נציג המשטרה בדיון היום בבית המשפט, רס"מ עואד עואד, אמר: "מיוחסות למשיב התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור ועבירות ממניע גזענות או עוינות, מאחר והוא זרק קריאות לעבר קבוצת יהודים שהיו לבושים כחרדים".

"הוא לא הסתפק בכך", פירט השוטר, "והשתמש בילדים, שהצטרפו אליו לקריאות הפוגעניות כלפי הציבור. אנו רואים בכך פגיעה קשה ברגשות על רקע לאומני, והיחידה החוקרת מבקשת להאריך את מעצרו בשלושה ימים לצורך השלמת החקירה, ובנוסף לכך יש לקחת בחשבון את עילת המסוכנות".

מנגד, בא כוחו של העצור, עו"ד מוחמד מחמוד, טען בפני בית המשפט: "אין ספק שמדובר באמירות לא יפות בכל קנה מידה. אין אף אחד שיכול להכשיר אותן. אך מכאן ועד לבקש מעצר? זה לא מקובל".

"אני חושב שהיו שאמרו אמירות גזעניות גם כלפי הציבור הערבי, חמורים בהרבה, ולא נעצרו. אותו אפשר לשחרר בתנאים, אם יוגש כתב אישום. לפעמים אלימות מילולית קשה יותר מאלימות פיזית, אבל לא היתה כאן אלימות מילולית חמורה", סיים עורך הדין.

בתום שמיעת טיעוני הצדדים הכריע השופט אליעזר ביאלין לדחות את בקשת המשטרה להארכת מעצר, ובמקום זאת שחרר את הצעיר משכונת סילוואן למעצר בית תחת תנאים מגבילים וצו הרחקה מהעיר העתיקה.

"אני סבור שקיים חשד סביר לעבירה המיוחסת למשיב. האמירות והמעשים המתוארים הינם חמורים ומכוערים. בפועל, מדובר בהסתה של קטינים כלפי עוברי אורח יהודים. אך יש לציין כי את חלק מפעולות החקירה ניתן היה כבר לבצע. כמו כן, לקחתי בחשבון את העובדה שהאירוע לא לווה באלימות", נימק השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר