תדהמה

הרב בקשי דורון בחקירות: הרב אליהו לחץ לכיוון הזה

"תיק הרבנים": מתמלילי החקירה שנחשפו היום עולה כי הראשון-לציון, הגאון הרב בקשי דורון בחר להטיל את האשמה על קודמו בתפקיד - הגאון הרב מרדכי אליהו: "אני התנגדתי ונשארתי במיעוט. אני זוכר שגם הרב לאו היה בדעה שלי. עיקר הלחצים היו מצדו של הרב אליהו" (בארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

יום לאחר המבוכה בבית-המשפט, אז נאלץ הראשון-לציון הגאון הרב בקשי דורון להעיד כאחד האדם, נרשמת מבוכה נוספת.

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי במהלך החקירה בפרשה, הטיל הרב בקשי דורון את האשמה כולה על ראשון-לציון אחר - הגאון הרב מרדכי אליהו.

מדובר בחקירה שנערכה במסגרת "תיק הרבנים". הנאשמים היו מעורבים, לטענת הפרקליטות, במתן תארי "השכלה תורנית גבוהה" (תעודות השת"ג) למאות אנשי כוחות הביטחון (צה"ל, משטרה ושירות בתי הסוהר‭,(‬ בלא שהיו זכאים לכך, כדי לזכות בהטבות שכר של ‭2,000‬ עד ‭4,000‬ שקל לחודש.

לטענת המשטרה והפרקליטות, התברר כי הבוגרים קיבלו תעודה כוזבת לפיה למדו חמש שנים בישיבה גבוהה, בעוד שבפועל למדו בין שנה לשנתיים וחצי בלבד.

הם העבירו את התעודה הכוזבת לגופי הביטחון, ובהסתמך על כך קיבלו הטבות שכר שהסתכם במאות מיליוני שקלים, שהוצאו במרמה מקופת המדינה.

לפי הדיווח, אמר הראשל"צ הרב בקשי דורון לחוקרים: "היתה ישיבה של מועצת הרבנות הראשית והסברתי שזה לא לכבודנו, אבל הייתי במיעוט.

"במועצת הרבנות ישנם כ-14 אנשים. הרב מרדכי אליהו התקשר לכולם לפני הישיבה והוא לחץ על-זה. אני התנגדתי ונשארתי במיעוט. אני זוכר שגם הרב לאו היה בדעה שלי. עיקר הלחצים היו מצדו של הרב מרדכי אליהו".

אתמול, בניגוד לחקירה, הרב בקשי דורון לא חזר על האשמות החמורות כלפי הרב מרדכי אליהו. מסביבתו של הראשון-לציון המתאושש מסדרת ניתוחים קשה, סרבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר