באבו דאבי

הביקור המרגש בקהילה התימנית שהוברחה

בשעת בוקר מוקדמת יצא הראשון לציון הגר"י יוסף לעיר הבירה אבו דאבי וביקר בהפתעה את הקהילה התימנית שהוברחה לאיחוד האמירויות • שליח 'כיכר השבת' למסע ההיסטורי, ישי כהן, מדווח (עולם)

ישי כהן, אבו דאבי | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

בשעת בוקר מוקדמת, ביום ראשון, יצא הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, לביקור היסטורי בעיר הבירה של איחוד האמירויות, אבו דאבי, כאורחם של בכירי בית המלוכה.

מטרת הביקור באבו דאבי, לשם זרים אינם יכולים להיכנס בשל הקורונה, הייתה לסייע לקהילות היהודיות ב'איחוד', ולסייע בצורך להסדיר את האישורים לקיום חיים יהודיים מלאים במדינה המוסלמית לאחר הסכם השלום בין ישראל למדינה הערבית.

אך קודם הפגישות, הגיע הראשון לציון לביקור פתע בקהילה התימנית שהוברחה בחשאיות מתימן ומתגוררת באבו דאבי. שעה קלה קודם הגעת פמליית הראשון לציון, הקהילה עודכנה כי הרב הראשי עושה את דרכו להתפלל שחרית יחד עם הקהילה.

"צריך להבין", סיפרו בקהילה: "אנחנו מתפללים ביחיד, אין לנו מניין, שמענו אתמול שיהיה מניין והתרגשנו, והבוקר שמענו שהרב הראשי מגיע - אי אפשר לתאר את ההתרגשות שהייתה לנו".

הראשון לציון, שהגיע מלווה ברב לוי דוכמן שאירח את הרב בקהילתו במהלך ימי הביקור ההיסטורי ומסייע לקהילה התימנית, ביקש מחברי הקהילה לעלות לארץ ישראל ולהתגורר בערים חרדיות בכדי לשמור על החינוך הטהור של ילדיהם.

כמו כן, הרב שמע מבני הקהילה על המצוקות הדתיות שלהם, כדוגמת העובדה שאין להם ספר תורה וספרי קודש אחרים, וביקש מחברי הקהילה היהודית בדובאי לדאוג להם לצרכים התורניים.

לאחר מכן קבע הרב מזוזה בבית החדש שקהילה קיבלה מהרשויות באבו דאבי, הממנות את חיי הקהילה התימנית.

במהלך הביקור שוחח הראשון לציון, בשיחת טלפון, עם רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שסייע בהברחת יהודי תימן ל'איחוד'. הראשון לציון הודה לו על המאמצים וביקש שיפעל להוציא מתימן את יתר המשפחות היהודיות שנותרו שם.

בסיום הביקור נרשם רגע מרגש, כאשר הרבנית רות יוסף ביקשה מבעלה, הראשון לציון, להיכנס לחדר צדדי, שם נמצאת יהודייה שעברה את גיל ה-95, והוברחה לפני כשלושים שנה מתימן. הראש"ל בירך את אם המשפחה הנרגשת שפרצה בבכי: "אני רוצה לעלות לארץ, להיפטר שם".

"הביקור הזה של הראשון לציון ב'איחוד' מזכיר את הביקור של מרן פוסק הדור ריבנו עובדיה יוסף זצ"ל במצרים", סיכמו בהקהילה היהודית: "ביקור היסטורי שעוד שנים ידובר עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר