גם ב'אדומות' וב'כתומות'

למרות החלטת משרד החינוך: החינוך העצמאי ייפתח כרגיל

החלטת החינוך העצמאי לפתוח את כיתות ה' עד י' - בחינוך החרדי, נותרת בעינה, על אף החלטת משרד החינוך, להתיר לימודים רק בערים ירוקות וצהובות • הצהרונים ימשיכו ללמוד כרגיל (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תלמידות בתי ספר חרדיות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר הכניסה לסגר: במשרד החינוך מודיעים הערב (ראשון), כי התקבלה החלטה להשאיר את הלימודים במתכונת רגילה - גם בערים האדומות והכתומות, מלבד כיתות ה' - יב'. בחינוך העצמאי מבהירים, כי הלימודים יישארו כרגיל גם בערים האדומות והכתומות.

ב'חינוך העצמאי', הוציאו הודעה מוקדם יותר היום, כי לאור החלטת גדולי ישראל הלימודים יימשכו כרגיל, על פי בדיקת 'כיכר השבת' לשעה זו, ההחלטה נותרת בעינה, אלא אם כן, תתקבל הוראה שונה מגדולי ישראל.

במכתב שנכתב על ידי החינוך העצמאי: "לצערנו, הוכרז בשלישית על סגר, על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, אשר החמירה בשבועות אחרונים ומידי יום אנו מקבלים ר"ל דיווחים רבים על מקרים מאומתים בבתי הספר, כשכיתות רבות נדרשות להיכנס לבידוד".

עוד נכתב במכתב: "מי לנו כמרנן גדולי ומאורי הדור שליט"א, אשר הטריחו עצמם והורו לנו באגרת שפורסמה לקראת שב"ק, וזה לשונם: 'כאשר לעת הזאת הוחמר מן שמיא נגע הקורונה בעוה"ר, הרי צריך כל אחד להתחזק בכל הנצרך ולהוסיף בשקידת התורה בכל מוסדות התורה ובכל מוסדות החינוך תוך שמירה מעולה על כללי הבריאות'".

"והוסיפו על דבריהם וכתבו: 'אבל יש לזכור כי המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה, כי בנפשנו הדבר ומי שאינו נזהר הרי אינו ממידת החסד איש לרעהו כלל, ואף יש בזה משום חב לאחרינא ח"ו'".

בשולי המכתב נאמר: "מן האמור למדנו על חובתנו לנהל מערכת למידה רצופה בכל מצב, הן במוסדות החינוך והן בכיתות שיצאו לבידוד והלמידה מתקיימת בהן מרחוק ובלבד שתתקיים תחת הקפדה דקדקנית ושמירה מעולה על הנחיות וכללי הבריאות".

"תפקידנו בעת הזאת הוא לדאוג לתלמידינו ב'רוח' וב'גשם'. מחד, לפעול בצורה מיטבית כמידת האפשר שלא תהיה ח"ו נסיגה חינוכית ורוחנית אצל התלמידים. מאידך, עלינו לפעול במשנה תוקף ולהקפיד על קוצו של יו"ד בהתאם לכללי הזהירות הבריאותיים".

המכתב של החינוך העצמאי

בהודעת משרד החינוך נכתב, כי הלימודים במוסדות החינוך ימשיכו להתקיים מחר בדומה למתכונת שהתקיימה היום ובשבועות האחרונים

הלימודים יתקיימו בכפוף לתכנית הרמזור – על פי רשימת היישובים: ירוקים, צהובים, כתומים ואדומים שקבעו משרד הבריאות וקבינט הקורונה.

בהתאם לתכנית זו: הלימודים בגני הילדים, בכיתות א-ד יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה (לרבות בערים אדומות וכתומות). הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים (לרבות בערים אדומות וכתומות).

מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה. כיתות ה-יב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א - י''ב: יתאפשר מעבר תלמידים בין 2 קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות. הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך. לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל המערכת .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר