עדות האופי, לקראת גזר הדין

הרב, לטובת הנאשם בתקיפת שוטרת: "ילדינו צריכים אותו"

עם ציטוטים מהספר 'נפש החיים', וסיפור של שינה על ספסל ב'שבת מירון' תוך ויתור לזולת, ניסה הרב מה'פרושים' לפנות ללב השופט שיגזור את דינו של בנימין פרידמן שהורשע ביריקה על שוטרת (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בנימין פרידמן, בעת מעצרו (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הרב מרדכי הולצמן, מרבני קהילת 'פרושים' בבית שמש, מסר לבית המשפט עדות אופי לטובת בנימין פרידמן, שכזכור הורשע בתקיפת שוטרת, בכך שירק עליה, וגזר דינו צפוי להינתן בשבוע הבא.

אל תחינתו של פרידמן לשופט - "אני מבקש שירחמו על אשתי והילדים, ויתחשבו בהם" - הצטרפה עדותו המרתקת של אחד מרבני הקהילה אליה הוא משתייך, ומתפרסמת כעת לראשונה ב'כיכר השבת'.

"אני מרבני קהילת פרושים", פתח הגר"מ הולצמן. "בנימין פרידמן שייך לקהילה, אני מכיר אותו קרוב ל-20 שנה. אני גר בבית שמש 20 שנה, אני מכיר אותו היכרות אישית מקרוב, ואני רוצה לומר מה הוא עושה למען הקהילה ולמען הציבור".

בשלב זה חשף הרב: "בתקופה בה הוא לא היה איתנו, אלא במעצר, התנקזו אלי מקרים של ילדים שהתקשו בלימוד, וכאלה שלא הצליחו בחברה, ונאמר לי שאין מי שיעזור להם. כשביררתי למה זה קרה בחצי השנה האחרונה, הבנתי שהנאשם הוא זה שראה תמיד משפחות מעוטות יכולת, והשקיע את החיים שלו למען ילדי הקהילה".

"לפני כמה שנים, בשבת פרשת בראשית, בה נוהגים לנסוע למירון, לא חישבו נכון את מספר המיטות לעומת מספר האנשים, ונוצר חוסר בכמה מיטות", הוסיף הרב הולצמן תיאור נוסף: "פרידמן הוא הראשון ששמע שאין להם איפה לישון והלך לישון על ספסל. הוא הקריב את עצמו למען הקהילה, ולא לקח לעצמו שום דבר".

מי היורק? תיעוד המקרה (באדיבות המצלם)

כאשר רב הקהילה שאל את פרידמן למה הוא משקיע "למען האחר ולא למען עצמו", סיפר הרב, "הוא הביא לי את הציטוט של רבי חיים מוולאז'ין, כפי שבנו כותב בהקדמה לספרו 'נפש החיים': 'וכה היה דברו אלי תמיד, שזה כל האדם; לא לעצמו נברא, רק להועיל לאחרים, ככל אשר ימצא בכוחו לעשות'. זו הייתה צוואתו של הרב".

"הוא עשה כל מה שהוא יכול לעשות בחיים למען אחרים, ולא למען עצמו", המשיך הרב הולצמן וסינגר על הנאשם בתקיפת שוטרת, בהפגנה בעת סגר הקורונה הראשון בבית שמש. "הוא מסתפק במועט, לא דורש מהסביבה שום דבר, רק נותן ונותן".

לקראת סיום עדותו, פנה רב קהילת 'פרושים' ללבו של סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ', ואמר: "כשמגיעים למשפט, השופט לא יעשה משפט... יש את המושג של 'משפטי אמת יחדיו'. אם נותנים לבנימין גזר דין - זה גזר דין על המשפחה, על הקהילה וילדי הקהילה. הוא יהיה נורא חסר להם".

"הצער שלהם יהיה נורא ואיום; אין מי שיטפל בבעיות שראינו ונגלו לעינינו, כשהוא לא נוכח בסביבה. הוא משקיע את כולו למען צדקה, הוא מהיחידי שיסתובב בשבתות ויתרים... כל כולו למען אחרים", סיים הגר"מ הולצמן את עדות האופי לטובת בנימין פרידמן, שגורלו כאמור יוכרע בעוד ימים ספורים, כשההערכה היא כי יישלח לשנה וחצי בכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר