ה"הצדקה" לאלימות המשטרה?

השוטרת שהותקפה: "הרגשתי פחד על החיים שלי"

שעות ארוכות אחרי שתושבי בני ברק חוו לילה של השתוללות משטרתית חסרת תקדים, פרסמה המשטרה את גרסת השוטרת שהותקפה עם חבריה בידי צעירים במהלך פעילות לאכיפת סגר הקורונה. צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
גרסת השוטרת (צילום: דוברות המשטרה)

השוטרת, שהיא וחבריה הותקפו בהתפרעויות בבני ברק ביום חמישי בערב, שחזרה את השתלשלות האירועים מרגע שהגיעה למנוע התקהלות אסורה ברחוב שלמה המלך בעיר ועד ההתנפלות האלימה על רכבם - אירוע שעליו המשטרה נקמה בפעילות משולחת רסן וחסרת תקדים נגד תושבים חפים מפשע.

"בשעה 20:30, במהלך פעילות שגרתית שהייתי בה עם עוד שני שוטרים במחלקה לרישוי עסקים, לאכיפת אירועים בניגוד לתקנות, יצאו שני השוטרים מהרכב ונכנסו לאולם שמחות", פתחה רס"מ מאיה שגב את תיאור גרסתה.

לדבריה, "בשביל שמוביל לאולם, הם נתקלו בקומץ חרדים, שהבחינו בהם והחלו להשליך עליהם חפצים. השוטרים ניתקו מגע והלכו אחורה, ובאותו רגע יצא משם ההמון והחל לרוץ אחריהם".

"הם הגיעו בריצה לכיוון הרכב", המשיכה השוטרת, "כשהמון משולהב של עשרות עד מאות אנשים רצים אחריהם. הם ניסו להיכנס לרכב בזמן שישבתי בחלקו האחורי, ותקפו את השוטרים באגרופים, בקרשים ובכל הבא ליד, תוך כדי שהם מונעים מהם להיכנס לרכב".

נקמת המשטרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רס"מ שגב סיפרה: "עלי השליכו קרשים, אבנים והזכוכיות התנפצו עליי מכל עבר. תוך כדי ההתפרעות גידפו אותנו בקריאות 'נאצים', והיו מאוד משולהבים במהלך התקיפה נגדנו. קראנו לעזרה ולחילוץ בכל דרך אפשרית, ותוך כמה דקות הגיעו כוחות למקום וחילצו אותנו משם".

לדברי השוטרת, למרות ניסיונות צוות השוטרים להימלט עם הניידת, הפורעים עקרו את הדלתות, הוציאו את האוויר מהגלגלים ומנעו מהם לעזוב את המקום, "וכך הם חסמו אותנו עם רכבים, עד להגעת כוח המשטרה שחילץ אותנו. אלה היו חמש דקות שהרגשנו פחד על החיים שלנו. ראינו את האכזריות בעיניים שלהם. לא היינו יוצאים בחיים אם לא היו מחלצים אותנו".

"הם לא בחלו בשום דבר", המשיכה ותיארה. "רואים את הקרשים והאבנים שנמצאו בתוך האוטו; זה היה אירוע פשוט מפחיד. פינו אותנו לבית החולים, כי היו לנו פגיעות בגפיים, ושוחררנו למנוחה ולהמשך טיפול".

מה שהיה הכי קשה, בעיני רס"מ מאיה שגב, זו העובדה שהיא והשוטרים הגיעו כדי לשמור על חיי התושבים באמצעות אכיפת הנחיות הבריאות, והותקפו - "ברחוב מרכזי במרכז הארץ, לא במקום או בשכונה של קיצונים".

כזכור, בחסידות ויז'ניץ (מרכז), שכמה מצעיריה תועדו במעשי האלימות כלפי השוטרים, מתעקשים על גרסה הפוכה לחלוטין מזו של משטרת ישראל. לדבריהם, "השוטרים, שהיו בלבוש אזרחי, במשימת בילוש, במרדף אחר אדם שסירב להזדהות, ניסו לפרוץ לבניין הישיבה, והחלו להפליא את מכותיהם בבחור כבן 16 שנפל לידיהם, ללא שהם מזדהים כשוטרים".

"הבחורים היו בטוחים שמדובר בגנבים, והחלה מהומה שכללה החלפת מהלומות משני הצדדים. בשום שלב הבלשים לא הציגו תעודת שוטר - עובדה שהיתה יכולה להפסיק את המהומה", הדגישו בקהילה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר