אימה, רעש וחוסר צניעות

זעקת תושבי רחוב השומר: "תופעה מזעזעת ובלתי נסבלת"

תושבי רחוב השומר בבני ברק, מנצלים את האנרכיה ששררה השבוע, כדי להציף את המצוקה הקשה ממנה הם סובלים - מדי ליל שבת, וזעקתם בפיהם: "הגיע הזמן לעשות לכל הדבר הזה סוף!" (חרדים)

נערים ונערות ברחוב השומר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אחד התושבים)

לאחר הימים הסוערים שעברו בבני ברק, בשיאן הוצת אוטובוס בשעת לילה מאוחרת, ותושבים נאלצו לצאת אל הרחוב מחשש שהבניין בן הם מתגוררים יעלה באש, כעת, תושבי רחוב השומר בבני ברק, פורסים בפני 'כיכר השבת' את תמונת המצב הקשה על מה שמתחולל ברחוב זה, בכל ליל שבת.

התושבים מתארים סבל נוראי, בעקבות נערים ונערות, שעושים ברחוב כבשלהם, מרעישים ומטילים אימה, מתנהגים בחוסר צניעות ומשבשים את שיגרת החיים התקינה, וזועקים כי הגיע הזמן לעשות לכך סוף.

נערים ונערות ברחוב השומר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אחד התושבים)

"מדובר בבחורים ריקניים שבאים ומסתובבים באזור יחד עם בחורות שנראות כחילוניות", מספרים התושבים, "התופעה מזעזעת ובלתי נסבלת, אלו לא מראות שאנחנו אמורים לראות ברחובה של עיר 'התורה והחסידות', לא בשבתות ולא בימות החול, אלו מראות שמתאימים לתל אביב".

לדבריהם, "בשבתות הם מסתובבים עם כלבים, מרעישים ומתנהגים בחוסר צניעות משווע, זה מצב שלא יכול להמשיך".

"מדוע ילדים, בחורים ואברכים טהורים בדרכם לטיש צריכים לראות מראות כאלו?", הם תוהים בכאב, "למה אנשים שגרים במקום לא יכולים לשבת אחרי הסעודה בנינוחות עם עיתונים ולקרא ברוגע, כשהילדים בנתיים מעבירים את זמנם בחלון, אלא צריכים להשגיח שהילדים לא רואים מראות שהם לא צריכים לראות?!

הצתת האוטובוס והאנרכיה ברחובות (צילום: חדשות כל העולם)

"מי מדבר על זה שאי אפשר לשלוח ילדים לבד לרחוב אחרי הסעודה היות והכלבים מסתובבים חופשי הלוך ושוב ומשליכים אימה על הכל... ומי מדבר על כך שכל שבת אנו קמים לרחובות מלוכלכים בפחי אשפה שהם משליכים לכל עבר, ואברכים משלנו מזיזים ומנקים את הכל מיד עם צאת השבת, כדי שרכבים ואוטובוסים יוכלו לעבור".

התושבים תוהים בשביל מה הם משלמים 'היטל שמירה', ומצהירים כי "הגיע הזמן לעשות לכל הדבר הזה סוף! להחזיר את בני ברק לשמה ולתואר 'עיר תורה וחסידות', אסור לעבור על זה לסדר היום".

ויש גם נקודת אור, מבחינתם, במה שאירע השבוע, בסמוך לביתם: "בשבת אנחנו לא יכולים להזעיק משטרה ולפעול, אז לרגעים שמחנו השבוע, ביום ראשון, כשכל זה קרה וחשבנו: 'הנה, נרוויח מזה גם בשבת שכבר יהיה שקט'".

האוטובוס השרוף, ברחוב השומר (צילום: חדשות כל העולם)

כזכור, בשעות הלילה של יום ראשון, לאחר שעות של התפרעויות ואנרכיה ברחוב השומר, נהג האוטובוס של חברת 'אפיקים', הותקף בידי נערים וחלונותיו נופצו. הנהג, נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים 'שיבא' בתל השומר.

לאחר שפונה, הציתו הנערים את האוטובוס, תוך שהם מסכנים את התושבים המתגוררים בסמוך. כוחות החירום וההצלה התמהמהו במשך כשעה, עד שהגיעו לכבות את האש, למרות הסכנה הגדולה של התושבים, שהתריסים בחלונות ביתם נמסו מהחום והם נאלצו לצאת עם ילדיהם אל הרחוב הקר, באמצע הלילה, מחשש לגרוע מכל.

במשך 56 דקות התמהמהו לוחמי האש, ששהו בתחנה במרחק עשרות מטרים מהאוטובוס הבוער, מלהגיע ולכבות את הלהבות, למרות הסכנה הגדולה. רק כעבור כשעה, הם הגיעו למקום, תחת אבטחת לוחמי יס"מ ורימוני הלם.

מאז המהומות הללו, עצרה המשטרה מספר נערים שנטלו חלק בפוגרום, וביומיים האחרונים, שב השקט לשרור באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר