הרב מרדכי בלוי בראיון סוער:

"יואב ללום גורם צער לגדולי ישראל; מחכה לו גהינום"

יו"ר "משמרת הקודש והחינוך" הרב מרדכי בלוי מדבר לראשונה על "פרשת עמנואל" ויורה לכל עבר: "לא יתכן שיבוא ילדון צעיר ויקרא תיגר על כולם; הוא בכלל יודע מה זה החינוך העצמאי, מה זה מוסד ההצלה הזה; גדולי ישראל שרויים בצער מהסיפור הזה; הוא יקבל גהינום גדול על זה". בפנים: הראיון המלא. האזינו (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הרב בלוי עם הגראי"ל (צילום: אתר חרדים)

יו"ר "משמרת הקודש והחינוך", הרב מרדכי בלוי, לא יכול עוד לשבת בשקט. הוא רואה את המתחולל ב"פרשת עמנואל" וזועם.

בראיון שהעניק לקול הציבור, הוא תקף בחריפות רבה את יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה" - העומד מאחורי הגשת הבג"צים נגד "החינוך העצמאי", בגין אפליה נגד בני עדות המזרח.

"עוד לו אדם בשם יואב ללום, מדושן עונג, שיש לו איזה ארגון בשם נוער כהלכה שאני קורא לו נוער שלא כהלכה - וקורא תיגר על כל היהדות החרדית, על כל ההנהגה התורנית של היהדות החרדית", אמר הרב בלוי.

"למרות שהוא יטען שהוא עושה את דבריו על-פי רב מסויים - שכבודו במקומו מונח, אבל זה לא רוב מניין ובניין של היהדות החרדית - הוא לוקח וגורר את היהדות החרדית למגרשים הכי עויינים לה.

"המקום הראשון - התקשורת. מקום שעויין ופוגע בציבור החרדי וגם לא מבין את הציבור החרדי. המקום השני - הבג"צ, שדעתו על החרדים ידועה. לשם הוא רוצה לגרור את הציבור החרדי".

וכאן, עבר הרב בלוי למתקפה חזיתית נגד ללום. "אני רוצה לשאול אותו כמה שאלות: הוא יודע בכלל מה זה החינוך העצמאי, הוא בכלל יודע באיזה מוסד הצלה מדובר, הוא יודע מי זה הרב אהרן קוטלר - שהתבוסס בשלג בניו-יורק להשיג עוד דולר ועוד דולר כדי להציל ילד בארץ-ישראל, כן ילד מעדות המזרח.

"אז ללום מנוער כהלכה יתחיל היום לנהל את היהדות החרדית? כמו שהיה בגלות דמות של 'יענק'ל מוסר' שהיה תמיד הולך לשלטונות להלשין - אותו הדבר כאן. הולך אדם ורוצה בשם תיקון עוולה, או אפלייה, ועושה עוולות נוראיות. הוא לא מבין מימינו ומשמאלו.

"מסתובב לו בחורצ'יק צעיר, מדושן עונג. הרי הגהינום יכלה והוא לא יכלה. איך יתכן דבר כזה - לנגוע בדבר כל-כך קדוש".

הרב בלוי דיבר דקות ארוכות על מוסד "החינוך העצמאי" ותקף ללא הרף את ללום. "הוא פשוט באש, באש", אמר בזעם.

יצויין, כי תגובתו של ללום לא צורפה לראיון של הרב בלוי.

"כיכר השבת" מגיש את הראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר