"אנטישמי, קישטה!"

מחמם את הלב: ניסה לגרש 'מניח תפילין' והותקף בידי חילוני

צעיר חב"די שהציע לנערי בית ספר להניח תפילין, הופרע בעבודת הקודש על ידי אדם שהציג את עצמו כאב של אחד התלמידים. אך לפתע צץ לו סיוע תוקפני, ממקור בלתי צפוי. תיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

בשתי תקריות שהתרחשו לאחרונה בתל אביב, נעשה ניסיון לגרש צעיר חב"די שהציע לצעירים הנחת תפילין; באחד מהם הוא זכה לסיוע ממקור בלתי צפוי - עובר אורח, חילוני על פי חזותו החיצונית, שהסתער על האיש שהפריע לקיום המצווה.

"תתרחק מהילדים פה, זה ברור?", פתח איש השמאל בטון מאיים, את דבריו לשליח חב"ד, שנעמד עם 'מרכולתו' בקרבת בית ספר בו לומדים גם נערים ממשפחות שאינן דתיות.

אלא שבשלב זה עצר בצומת נהג רכב חולף, שצפה בנעשה, והסתער על האיש שהציג את עצמו כאב של אחד מהתלמידים: "זוז מפה, אנטישמי שכמוך. זו מדינת היהודים, תתבייש!".

"גועל נפש, אתה אנטישמי", המשיך הנהג החילוני והלם שוב ושוב: "אתה שונא יהודים... אתה לא תיגע לו בדברים, חתיכת דביל".

התלמיד שהביך

מבוכה נוספת ציפתה לאיש שהטריד את ה'שליח'. כאשר הזכיר שיש לו ילד הלומד בבית הספר, התערב אחד מהתלמידים ואמר: "הנה, אני לומד שם. קישטה!".

יצוין, כי אותו צעיר חב"די נחוש היה מעורב בתקרית אחרת, דומה, כאשר מורה בבית ספר אליאנס בתל אביב סילקה אותו מהאזור, לאחר שראתה כי שואל תלמידים אם הם רוצים להניח תפילין.

"אתה בא אליי... ואתה משדל אותם להניח תפילין", התרעמה. "אני לא רוצה את זה. תלך!", כעסה המורה, שטענה ל"כפייה דתית". בתגובה, המתינו לה ביום למחרת תלמידי בית הספר, עם שלטי תודה וקריאות עידוד, על כך ש"הצליחה" לגרש את 'איש התפילין'.

צפו בווידאו

  • תיעוד זו מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר