"צדקתו עומדת לעד"

בג"צ ביטל את ההליך הפלילי נגד הראש"ל הרב בקשי דורון

בית המשפט העליון קיבל את הערעור ופסק לבטל את ההליך הפלילי נגד זקן הראשונים לציון זצ"ל • לשכת הרב: "הזיכוי ופרסומו חשובים לציבורים שלא זכו להכיר את אישיותו הרמה של הרב" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט העליון ביטל היום (שלישי) את ההליך הפלילי נגד הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי-דורון זצ"ל במסגרת "תיק הרבנים". השופטים קיבלו את ערעורו של משפחת הרב, וקבעו כי היה צריך להפסיק את ההליכים בעניינו עוד קודם פטירתו.

הראש"ל זצ"ל, נפטר לפני כשנה ממגיפת הקורונה, ומשפחתו ביקשה להמשיך את הערעור על ההרשעה ועל גזר הדין במטרה לטהר את שמו של הרב ולבטל את הקנס הכספי שהוטל על עזבונו. "צדקתו עומדת לעד", הגיב אחד מתלמידיו הקרובים עם פרסום פסק הדין.

מי שריכז את הטיפול בתיק במשך השנים האחרונות היה בנו הרב משה בקשי דורון. משפחת הרב מסרה, כי "הזיכוי ופרסומו חשובים לציבורים אחרים שלא זכו להכיר את אישיותו הרמה של הרב זצ"ל.

"אנו ואלפי תלמידיו של הרב זצ"ל ועם ישראל בארץ ובתפוצות ההולכים בדרכו ודבקים במורשתו, נמשיך לילך לאור מורשתו הרוחנית. צניעותו, יושרו וניקיון כפיו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל. השבח לבורא עולם. ותודה מיוחדת לעו"ד ירון קוסטליץ שעמד מול הרשויות וניהל את העניין בחכמה ובתבונה".

עו"ד ירון קוסטליץ, שטיפל בתיק, מסר: "זכות גדולה הייתה לייצג את הרב בקשי דורון ז"ל, ואשרינו שבית המשפט
העליון קיבל את הערעור והורה על ביטול ההליך הפלילי נגד הרב בקשי דורון ז"ל, כך שהעננה בשל פרשת הרבנים הוסרה היום באופן סופי מעל מורשתו האדירה".

ח"כ משה ארבל מסר בתגובה: "זכותו, טהרתו וזכאותו של מורינו הראש"ל הגאון הרב בקשי דורון לא זקוקה לאישור ערכאות שיפוטיות. העננה שהוסרה היום היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל. אני מברך על ההחלטה ומתפלל שזכות הרב זצ״ל תגן בעדינו שיקויים בנו במהרה ״השיבה שופטינו כבראשונה״ אמן".

יצוין כי הערעור נסוב על שלוש טענות חלופיות: האחת, ההגנה מן הצדק בשל כך שהרב הועמד לדין לאחר שהודע לו על סגירת התיק נגדו, ומבלי שהועמד על זכויותיו במהלך עדותו במשפט הרבנים; השניה, בסוף ימיו סבל הרב מבעיות רפואיות, ועל-כן בשל העדר כשירות דיונית מן הדין והצדק היה להפסיק את ההליכים; השלישית, ערעור על עצם הרשעתו לגופה. בית המשפט העליון דן בטענה השניה, וקיבל את הערעור, מבלי צרוך להידרש להכרעה ביתר הטענות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר