עירנותה של האם

נס: סוללה חולצה מוושט של פעוט חרדי

פעוט חרדי בלע את אחת הסוללות מהשלט של מערכת הסטריאו בביתו וכעבור זמן קצר החל להקיא, והאם שהבינה שזה יכול להיות מסוכן, מיהרה עם הילד לחדר המיון במרכז הרפואי 'פדה פוריה' בטבריה, שם חולצה הסוללה בהצלחה והפעוט נותר להשגחה (חדשות)

האב, הפעוט והד"ר (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)

פעוט חרדי ששיחק עם שלט של מערכת הסטריאו בביתו, בלע את אחת הסוללות של השלט. כעבור זמן קצר החל להקיא, והאם שהבינה שזה יכול להיות מסוכן, מיהרה עם הילד לחדר המיון במרכז הרפואי 'פדה פוריה' בטבריה, שם חולצה הסוללה בהצלחה ע"י ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים.

"הבן שלי שיחק עם השלט של מערכת סטריאו והצליח לפתוח אותו ולבלוע את הסוללה העגולה שהיתה בפנים", סיפרה האם ע'. "כשראיתי שהסוללה חסרה, נבהלתי מאד וחיפשתי בגוגל כדי להבין מה הסיכונים, קראתי שסוללה יכולה להיות מאד מסוכנת, זמן קצר לאחר מכן הילד הקיא ואז לקחנו אותו והגענו במהירות למיון".

בבית החולים ציינו כי הודות לערנות הגבוהה של ע', בנה א', פעוט בן שנה ושלושה חודשים, הובהל ביום שני למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה. "בצילום רנטגן ראינו שהסוללה נתקעה בוושט העליון, כלומר מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מידית", מסביר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, במרכז הרפואי.

בחדר ניתוח ד"ר און שלף את הסוללה מהוושט של הפעוט בשיטה אנדוסקופית ותחת הרדמה כללית.

ד"ר אבי און, מסכם ואומר: "תוך פחות משלוש שעות כבר נכנסנו לחדר ניתוח, אבל אפילו במהלך הזמן הקצר הזה, הסוללה הספיקה לגרום נזק ולהפריש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בושט. חשוב לזכור שבליעת סוללה ובמיוחד סוללה עגולה היא מאד מסוכנת. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לוושט, והכי מסוכן - הסוללה מפרישה חומר קאוסטי שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב. ואכן, בשל הנזק שגרמה הסוללה, אשפזנו את הפעוט להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כי החשש שלנו היה לנקב בוושט שזה סיבוך שמסכן חיים. שבוע לאחר המקרה, אנחנו עדיין ממשיכים במעקב כדי לוודא שכתוצאה מהכוויה לא תיווצר הצרות וחסימה של הוושט".

לסיום, ד"ר און מבקש מההורים להקפיד ולגלות ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י הילדים ובעיקר חפצים מסוכנים כמו: סוללות, חפצים חדים, מגנטים , וחפצים גדולים אשר עלולים לחסום את הוושט. במקרה של פעוט או ילד שבלע חפץ מסוכן כזה, נדרשת התערבות מידית ויש להגיע לביה"ח בדחיפות.

(צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)
(צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר