פרסום ראשון

בג"צ פסק: שבועיים לכלא - לאב שלא ישלח בתו לבי"ס

בית-המשפט העליון פסק כי החל ממחר - אב שלא יציית לפסק-הדין - יישלח לכלא לשבועיים ימים. "ההורים הצהירו כי הם נמנים עם חסידות סלונים, והרי הגה"צ ציס"ע האדמו"ר מסלונים זצוק"ל קרא לספרו: נתיבות שלום, להזכיר לכל שתורת ישראל ´דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום´", כותבים השופטים (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הורי עמנואל בבג"צ, היום (פלאש 90)

תפנית דרמטית ב"פרשת עמנואל": לפני דקות אחדות מוציאים שופטי בית-המשפט העליון, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר, את החלטתם הסופית בפרשה שמסעירה את הציבור החרדי.

על-פי הפסיקה, החל ממחר, הורה שלא יציית לפסיקת בג"צ - יישלח מיידית לכלא למשך שבועיים ימים.

"עומדים אנו איפוא", כותבים השופטים, "במצב של הפרה נמשכת של פסק-הדין מצד ההורים. בהקשר זה אין צורך לומר כי פסק דיננו איננו כפוף, או מותנה, באישור של גורם חיצוני כלשהו. יתר על כן, בפסק הדין ובהחלטה הבהרנו כי התפיסה העומדת על ההפרדה בין המגמות – מונעת מגישה עדתית ולא דתית".

עוד כותבים השופטים: "זאת ועוד – אמצעי האכיפה שהפעלנו עד כה לא הביאו למימוש פסק הדין, ולפיכך לאחר שהודענו בהחלטה כי היה וזה יהיה המצב – נאלץ לשקול כפיית פסק הדין גם בדרך של צווי מאסר - הננו נדרשים איפוא לכך. אשר על כן, מתוך מבט צופה פני עתיד, הננו מורים כדלקמן:

"הורה מבין אלה הכלולים ברשימה נספח א' (שתישאר חסויה) שלא יודיע לנו בכתב עד לתאריך ד' בתמוז התש"ע (16.6.10) ועד בכלל כי יציית לכל האמור להחלטה - ייאסר למשך שבועיים ימים החל מתאריך ה' בתמוז (17.6.2010), או עד למועד שבו יימסר לבית המשפט אישור בכתב כי ציית לנדרש ממנו בהתאם להחלטה, הכל לפי המוקדם יותר".

בהחלטה התקדימית נכתב עוד כי גם המנהלת והמורות מחויבות למלא אחר הפסיקה.

"המדינה תיערך ותעשה כל הנדרש לגביית הקנסות שהושתו עד הנה ותפעל לצורך זה, בין השאר, על פי האמור בחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות".

השופטים מגלים כי "כי המועצה המקומית לא אישרה להורה כלשהו של תלמידות המגמה החסידית לשלוח את בנותיהם לבית ספר מחוץ לעמנואל".

בשורה החותמת את פסק-הדין החמור, משגרים השופטים (שעמדו תחת הרכבו של השופט חובש-הכיפה) עקיצה לעבר חסידי סלונים: "בהקשר זה ראוי לציין שההורים הצהירו כי הם נמנים עם חסידות סלונים, והרי הגה"צ ציס"ע האדמו"ר מסלונים זצוק"ל קרא לספרו: נתיבות שלום, להזכיר לכל שתורת ישראל 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר