"איווט לא שוכח"

"הצדיק" של איווט הסביר: זו הסיבה לנקמה

מקורבו הבכיר של איווט ליברמן, הסביר מה קרה בין נתניהו לראש לשכתו לשעבר, ומהי הסיבה לנתק החברות - ארוך השנים בין ליברמן לדרעי והאם יש סיכוי שאיווט יסלח (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אבי אבוחצירא עם ליברמן. ארכיון (צילום: פלאש 90)

לשר האוצר החדש וזה שמפלגתו שולטת על הכספים בממשלה החדשה, איווט ליברמן, יש מספר מקורבים חרדים, הבכיר שבהם, הוא אבי אבוחצירא, חרדי תושב בני ברק.

לפי הפרסום ב'מעריב', אבוחצירא נתן הסבר משלו, מה קרה בין החרדים לאיווט ליברמן ובעיקר מה קרה בין שני החברים הטובים לשעבר - דרעי וליברמן.

על פי הכתבה, ליברמן מכנה את אבוחצירא - "צדיק", שזה מראה על הערכה הרבה שליברמן מעריך את אבוחצירא, בפגישה שנערכה לפני תקופה בין מספר חברים לשעבר של ליברמן ואבוחצירא, הוא סיפר להם מה קרה לתפנית שאיווט עשה בשנתיים האחרונות.

לגבי הסיבה על הכעס האדיר על נתניהו, הסביר אבוחצירא על פי הפרסום ב'מעריב', "כי האיש עשה טעות אסטרטגית כאשר רימה את איווט בתקופת כהונתו כשר הביטחון ובהתייצבותו החד-צדדית לצידם של דרעי, ליצמן וגפני בכל הוויכוחים שהיו לאיווט עם המפלגות החרדיות".

לדברי אבוחצירא, "ליברמן, עם כניסתו של איווט למשרד הביטחון, היו לו סיכומים ברורים עם נתניהו, והדגל שלו היה, כמובן, רצועת עזה וחמאס. נתניהו הבין שאם ליברמן אכן יחסל את אסמאעיל הנייה ויצליח מול חמאס, הוא זה שיהפוך לראש הממשלה, ושום כוח לא יעצור אותו. לכן, נתניהו פשוט חתר תחתיו מהרגע הראשון של איווט כשר הביטחון עד לפיצוץ, כאשר בניגוד לעמדתו של איווט, הוא החליט להיכנע לחמאס ולהגיע להסדרה".

ליברמן מסית נגד החרדים (צילום: כיכר השבת)

אבוחצירא הסביר כי הקרע בין החרדים לנתניהו היו כמעט מאותה הסיבה: "הברית עם החרדים קרצה לנתניהו", הסביר אבוחצירא את הרציונל של איווט, "כי בניגוד לשאר המפלגות הם לא מתערבים בנושאי חוץ וביטחון. לכן גם כאן איווט הבין שדרכו חסומה, וכל ניסיון להשיג הישג כלשהו בנושא דת ומדינה בתוך הקואליציה עם ביבי והחרדים פשוט נועדו לכישלון מראש".

נתניהו ודרעי שמכירים במשך שנים רבות את איווט ואת האופי שלו, היו בטוחים שבמצבו הנוכחי אין מה לחשוש ממנו – והמציאות הוכיחה כי הם טעו בגדול".

"המסמר האחרון", הסביר היועץ החרדי של ליברמן, המשמש כיום כיועצו הקרוב של מקורבו של ליברמן, ראש עירית ירושלים משה ליאון, "בידידות ובשיתוף פעולה של עשרות שנים היתה שורה ארוכה של תלונות אנונימיות שהוגשו למשטרה ולמס הכנסה נגד איווט ושני בניו".

"מי שהגיש את אותן תלונות נגד איווט ובניו, השתמש בשירותיהן של חברות חקירה פרטיות, כשהחשבון שולם בידי מקורות עלומים בחו"ל. איווט משוכנע עד היום כי ביבי היה מעורב בכך, כשבאותו רגע הוא הפך מיריב פוליטי לאויב שאין לו סליחה ומחילה".

לסיום הסברו המרתק של היועץ, הוא הסביר מדוע נוצר קרע בין דרעי לליברמן: "דרעי, חברו הקרוב של איווט, מכר כנראה את ליברמן אצל נתניהו ועדכן אותו בדבר שיחות אישיות שהתנהלו ביניהם. כשזה נודע לאיווט, דרעי נשרף באותו רגע לחלוטין".

לגבי השאלה האם יש סיכוי לאחות את הקרע מתי שהוא, ענה היועץ בנחרצות שאין סיכוי, כי "איווט לא שוכח ולא סולח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר