קייטנת החופש הגדול

הגנים בבני ברק יפעלו גם אחרי ט' באב; הגננות - מתרעמות

בעיריית בני ברק, בניגוד לערים חרדיות, מפעילים את הפרויקט של משרד החינוך - גם בשבוע שאחרי תשעה באב, והגננות שמפסידות שבוע חופש עם בניהם - זועמות; העירייה: "זו זכות להורים" (חרדים)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בובות. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"למה אנחנו צריכות לעבוד - כשהילדים שלנו בבית בבין הזמנים?", כך תוהות לא מעט גננות חרדיות, בבני ברק, על החלטת העירייה להפעיל את בית הספר של החופש הגדול - גם בשבוע שאחרי תשעה באב.

בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי בערים חרדיות אחרות, כדוגמת העיר אלעד, הקייטנות יסתיימו לפני תשעה באב - ולא ימשכו עד י"ג באב כהוראת משרד החינוך, וכך גם במקומות נוספים, וזאת בכדי לא לפגוע בעובדות, ולבזבז להן ימי חופשה כה נצרכים עם בני הבית.

אלא שבעיריית בני ברק, החליטו להיצמד להוראת משרד החינוך על הפעלת הקייטנה עד תאריך 22 ביולי - יום חמישי י"ג באב, וכך גגנות רבות יאלצו להמשיך לעבוד גם בארבעת הימים שאחרי תשעה באב, החל ביום ראשון, בעוד בני ביתם ובעליהן האברכים, ישהו בעצם בחופשת בין הזמנים.

"כל הציבור החרדי בחופשה בימים הללו, החיידרים והישיבות, הבנים מגיעים לבין הזמנים, למה אני, כאמא, צריכה ללכת לעבודה - בניגוד לנהוג בכל שנה?", תוהה בכאב אחת הגננות בשיחה עם 'כיכר השבת'.

גננת אחרת מציינת כי "בכל שנה אלו ימים של חופש, נכון שאנחנו לא באות לעבוד בחינם, אבל אנחנו גם חוזרות לעבוד יותר מוקדם, אז מקצצים לנו בחופש, בזמן שלנו עם הילדים שלנו, עם הבחורים שחזרו מהישיבות, בשביל מה?".

"אחותי גננת באלעד", מספרת סייעת באחד הגנים בבני ברק, "היא תזכה לחופש כמו כל שנה בעוד אני, כתושבת בני ברק, מפסידה שבוע חופשה. למה זה צריך להיות ככה? ועוד כשמדובר בעירייה חרדית שמנוהלת על ידי אנשים שלנו, שאמורים להבין את זה".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "משרד החינוך החליט על הפעלת ותקצוב קייטנות עד לתאריך ה-22 ביולי. כרשות, אנו חשים חוסר הגינות והוגנות ליטול את הזכות הזו מהורים רבים שזקוקים למסגרת גם בימים אלה, כאשר במקום לשלם עבור מסגרות וקייטנות במחיר גבוה, הם זכאים לקבל חינם את השרות הזה בתוככי גן הילדים בהמשך למידה מסודרת.

"למרות השיקולים המובנים לכולנו, עדיין לא נוכל ליטול מההורים את מה שמגיע להם ובצדק. למותר לציין כי כל העובדות בקייטנות מתוגמלות על ידי משרד החינוך כך שאף אחת לא תקופח בשכרה ובתנאי העסקתה".

בעירייה מוסיפים ומבהירים כי "במידה ויתברר לאחר ט' באב כי אכן רמת הנוכחות התלמידים נמוכה בגן זה או אחר, נפעל בתאום עם משרד החינוך ובהתאם להנחיות. ושוב, כאמור, בשום צורה שהיא לא נוכל למנוע מראש אפשרות חינוכית חיונית זו, ולסייע לציבור ההורים ליהנות ממסגרת חינוכית ללא עלות, כשזו החלטה ונוהל לאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר