דוחה את הטענות נגדו

מוטל'ה קרליץ: "זהות פוליטית אינה פוסלת כהונה בוועדה"

הרב מרדכי קרליץ, חבר 'ועדת החקירה הממלכתית' לאסון מירון, דוחה את הטענות כנגדו, שביקשו כי יפסול את עצמו מלכהן בוועדה; "אין יסוד לטענה כי אני שולל השתתפות בהילולת מירון", כתב (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קרליץ, משמאל - עם חברי הוועדה ונשיאת העליון (צילום: דוברות הרשות השופטת)

כשבוע לאחר שנטען כי הרב מרדכי קרליץ, צריך לפסול עצמו מלכהן בוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הבוקר (שני) הוא דוחה את כל הטענות שהועלו כנגדו ומצהיר כי אינו רואה סיבה לפסול את עצמו.

בשבוע שעבר שלחו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת מכתב לנשיאת העליון השופטת אסתר חיות ולוועדת החקירה הממלכתית, תחת הכותרת: "פסלותו של הרב מרדכי קרליץ מכהונה בוועדת החקירה".

חברי הוועדה עם נשיאת העליון (צילום: דוברות הרשות השופטת)

במכתבם, הם טענו כי "דין מינויו של הרב קרליץ לחבר ועדת החקירה – בטלות", והסיבה: "הן בשל ניגוד העניינים המובהק שבו נגוע הרב קרליץ, בשל שורה של עובדות ונסיבות המציבות אותו במצב זה, והפוסלות אותו מלכהן כחבר ועדת החקירה; הן בשל מערכת הקשרים הפוליטית המסועפת ופעילותו הפוליטית של הרב קרליץ, שאינה רק נחלת ימים עברו אלא נמשכת אף כיום; והן בשל משוא פנים בדרך כלל, נוכח היותו חלק מהזרם החרדי הליטאי השולל מלכתחילה את ההשתתפות בהילולת מירון".

הם הזכירו במכתבם את היותו "פוליטיקאי פעיל, היושב בישיבת הנהלת מפלגת "דגל התורה" והחבר בהנהלתה", וכן ששובץ ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת. כמו כן הם טענו כי ח"כ אורי מקלב, ששימש עד לאחרונה כסגן שר התחבורה - כולל בימי האסון במירון, "הינו חבר של הרב קרליץ הן במובן האישי והן במובן המפלגתי".

לטענתם, "יש להניח שסוגיות תחבורתיות הנוגעות לנסיבות שהביאו לאסון הר מירון ייחקרו על-ידי ועדת החקירה הממלכתית. עולה כי הרב קרליץ הוא חבר ופעיל במפלגה שכמה מחבריה הבכירים עלולים להיחקר על-ידי הוועדה".

"עוד יצוין בהקשר זה", כותבים עורכי הדין, "כי הרב קרליץ נחשב מקורב פוליטית הן לח"כ אריה דרעי, הן לח"כ משה גפני והן לח"כ יעקב ליצמן – שלושת הפוליטיקאים הנחשבים לבכירים בקרב המפלגות החרדיות. למפלגות אלה יש עניין רב בתוצאות עבודת הוועדה, הן בהיבט של אחריות אישית או מיניסטריאלית לכשלים שהוועדה עשויה למצוא ושהובילו לאסון הר מירון, והן בהיבט של אינטרסים מפלגתיים או סקטוריאליים הנוגעים למאבקי השליטה על הר מירון ומתחם קבר הרשב"י, על המשתמע מכך".

בהמשך מכתבם, הם הוסיפו וטענו כי אחד מחברי ועדת החמישה - "האחראית על מתחם קבר הרשב"י", שלדבריהם, "היא אחד הגופים שייחקרו על-ידי הוועדה", הוא "הרב דב קפלן, המשמש ראש 'ישיבת צפת' בעיר צפת, לצד מוסדות נוספים ובהם תלמוד תורה ובית ספר. בנו של הרב קרליץ, מר הלל קרליץ, מנהל את 'ישיבת צפת' שבראשה עומד, כאמור, הרב קפלן. עוד יצוין כי לפני כשנה הגיש מר הלל קרליץ מועמדות לתפקיד מנהל אתר קבר הרשב"י, אולם מועמד אחר הועדף על פניו".

הם שבים ומזכירים את השתייכותו של קרליץ לזרם החרדי הליטאי והעובדה שהוא נחשב "מקורב" לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין - שנתן את ברכתו למינוי קרליץ לוועדה, ומתנגד לעלייה למירון, וכותבים כי "השתייכותו של הרב קרליץ לאסכולה דתית זו ועמדתם הידועה של ראשי הזרם החרדי הליטאי ביחס לעצם ההצדקה והצורך בקיום הילולת ל"ג בעומר במירון, מאיינים כל אפשרות שהרב קרליץ יוכל לדון בסוגיות שיעלו במהלך עבודתה של ועדת החקירה בלב פתוח ובנפש חפצה, ומתוך נכונות להשתכנע. פשיטא כי דעתו בעניין זה נעולה, והריהי כדעת הרבנים העומדים בראש הזרם החרדי שאליו הוא משתייך".

מכתב התשובה של קרליץ

כאמור, הבוקר, הרב מרדכי קרליץ משיב לטענות וכותב לעורכי הדין: "עיינתי במכתבכם מיום כ"ה בתמוז התשפ"א (05.07.2021) ולא ראיתי כל סיבה לפסול עצמי מלכהן בוועדת החקירה. אני סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה כנטען במכתבכם, כי איני פועל בניגוד עניינים ומשוא פנים, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית".

"למעשה", כותב קרליץ, "מכתבכם הוא בגדר ניסיון לערוך מעין 'שימוע ציבורי', ודרישה לפרט את השקפת עולמי. אומר רק זאת, אין יסוד לטענה כי אני, כביכול, שולל מלכתחילה השתתפות בהילולת מירון.

"אמת, אני חבר בהנהלת דגל התורה והייתי מועמד מס' 117 ברשימת יהדות התורה לכנסת, אך זהות פוליטית אין בה כדי לפסול חבר מכהונה בוועדת חקירה. אשר לטענה כי אנשים שונים המנויים במכתב הם חברים אישיים שלי - מבלי לקבוע בשל זה אם מי מהם עתיד בכלל להיות מוזהר על ידי ועדת החקירה, רמת ההיכרות שלי עם המנויים במכתב אינה מגיעה לכדי חברות ממש".

עוד כותב קרליץ: "אני סמוך ובטוח שאדע לעשות מלאכתי נאמנה ולמלא את השליחות שהטילה עלי נשיאת בית המשפט העליון ומתוך תקווה כי הוועדה תשכיל למצוא את הדרך הראויה כדי לאפשר את קיום האירוע לצד שמירה על הבטיחות.אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל בי או בפעולתי דופי, וכאמור איני רואה מקום לפסול את עצמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר