התחנה הבאה?

שר הדתות מתכנן: רפורמה במערך הגיור

אחרי שאמש הכריז שר הדתות כהנא יחד עם שר האוצר ליברמן על רפורמה במערך הכשרות, פורסם כי השר כהנא לא מתכוון לעצור וצפוי להחיל רפורמה במערך הגיורים (חרדים)

כהנא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אחרי הזעזוע במגזר החרדי על החלטתו של שר הדתות מתן כהנא ושר האוצר ליברמן להחיל רפורמה במערך הכשרות של הרבנות הראשית, היום (רביעי) פורסם ב-'כאן' כי שר הדתות מכוון להחיל רפורמה נוספות - הפעם במערך הגיור.

בדומה להחלטה במערך הכשרות, גם במערך הגיור מתכן כהנא רפורמה למתן אפשרות לבצע גיורים על ידי רבני ערים שלא דרך הרבנות הראשית. על פי הפרסום, ישנו סיכוי סביר כי כבר בשבועות הקרובים יציג השר כהנא את הרפורמה.

הראשון לציון הגר"ש עמאר התייחס לפני כשבוע לרעיון הגיורים מחוץ לרבנות ואמר כי "אז, כשעוד הייתי הרב הראשי - הציעו שרבני עיר יגיירו, צעקתי איך אפשר לתת לרבני ערים כשיש לנו מערך שלם ממשלתי, הממשלה ממנת אותו, עובדים יפה וידיהם לא כל כך מלאים בעבודה, אז שישלחו להם את כל המתגיירים. למה צריך לתת? היה בזה כבר ביזיונות וכישלונות, למה לנו ללכת ולעקוף את מה שעושים, הורסים את הבניינים שבנו, בנו מערך נפלא מאוד, למה לחפש דרכים?".

הרב שי ויצמן, יועצו של כהנא, התייחס לפרסום בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב-'רשת ב'': "זה על הפרק - לפי ההסכם הקאולציוני רבני עיר יחזרו לגייר, כמו שהיה בשנות ה-90. על הגיור ממונה משרד ראש הממשלה, אך כל הגורמים כבר שוקדים על המלאכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר